Tja dat de lezing van de verdachte/klager en die van de HG vanelkaar verschillen is niet geheel vreemd. Ik heb nog nooit een verdachte/klager horen zeggen dat het: Goh wat was dat prettig. Meestal is het een ander dan de verdachte/klager die de schuld heeft.
En waneer ik lees dat de verdachte/klager na herhaaldelijk vorderen niet vertrekt dan is het over&uit. Dan heb je een probleem. En ik weet uit eigenervaring(pakwerker/helper) dat zoiets niet jeukt.
En dan is het gevolg daarvan dat je:
A.) een tijdje moeilijk loopt
B.) er een lidteken aan overhoud
C.) op de koop toe ook nog een prik in de bips toekrijgt.
Wat betreft punt A, men mag blij zijn dat men nog loopt of zijn/haar arm nog heeft. De kaakdruk van een herder ligt tussen de 390 KG/cm2 -450 KG/cm2. Dus met een beetje pech zou je zomaar een onderdeel kunnen gaan missen.
- de inzet van en het laten bijten door de politiehond, wegens schending van het recht op onaantastbaarheid van het lichaam;
Das ook weer zoiets moois, het zou er dan opkomen dat je wel op een verdachte mag schieten. Iets wat of zwaarlichamelijk letsel of de dood kan inhouden, want een kogel roep je niet terug.
En een hond bijt in of op het been of op de arm, daarnaast kan je tenalle tijden de hond terug roepen waneer deze een verdachte steld of waneer deze word "gezet" als die is aangelijnd. Dat veroorzaakt dan wel schade, maar daar blijft het dan ook bij.