Ik heb voldoende gezien en gehoord van mensen die er - kennelijk - meer verstand van hebben dan ik.
En wat een flauwekul verhalen over mensen die meteen niks doen op het moment dat zo'n hond vastpakt. Ik kan me juist heel goed voorstellen dan een mens dusdanig in paniek raakt van 50 kilo wild beest dat deze zich juist gaat verzetten en dus ernstigere verwondingen oploopt.
De landelijke richtlijnen moeten er zo snel mogelijk komen. Ter bescherming van de hond, de agent en de burger.
Ach als je zo'n 30 jaar bezig bent in de africhting van politiehonden(KNPV) en daarnaast ook als pakwerker bent bezig geweest dan weet je inderdaad iets meer over diensthonden dan een leek. Dat houd niet in dat ik alles weet, want ook ik heb mijn leermomenten, maar ik weet aardig wat.
Ik kan geen "flauwekul"verhalen terug vinden hoor. Misschien dat het in de ogen van een leek zo is, maar er zijn mensen die daar anders overdenken. Flauwekul verhalen zijn die van mensen die menen dat ze een diensthond van zich kunnen afschoppen.
Op het moment dat een diensthond je vast hebt is het heel snel over met je verzetten tegen de hond. En de "helden"die menen dat ze dat wel kunnen/moeten doen, ja dat zijn mensen die verwondingen oplopen. Dus eigenschuld dikke bult.
En wbt de richtlijnen, daar over heb ik al verwezen naar de raad van HC's. Waar Grizz al naar verwees, die heeft dus goed gelezen.