Geloof dat je het punt mist.. trouwens, in mijn ogen spreek jezelf tegen, maar dat terzijde.
Kijk dat iemand wat flikt en dan gepakt wordt hoor je mij niet over klagen.
Wat ik probeer te zeggen is dat een politie hond gewoon weg niet altijd doet wat hem gezegd wordt.
Hoe vaak wordt een agent gebeten door een politie omdat die toevallig te dicht bij staat... was geen opdracht voor gegeven toch deed die het.
Of b.v. de letsel van de knaap, moet die maar niet gaan jatten kan je zeggen. Maar een beet in de nek en hoofd......
http://www.omroepbrabant.nl/?news/105600402/Politie+onderzoekt+of+bijtende+hond+fouten+heeft+gemaakt.aspxOf
http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-10-2012/hagenaar-eist-afmaken-politiehond-duke, foto staan op een andere forum.. Heb de foto gezien en dat is gewoon een stuk uit je been.
Toch gaat een agent altijd vrij-uit, wat op zich best logisch is omdat die beesten gewoon ook gek worden, en dat is juist waarom ze niet geschikt zijn, ze zijn en blijven onberekenbaar.
B.v.
Agent vrijuit na beet politiehond
Een politieman die zijn hond niet onder controle had is vrijgesproken. De hond had een man langdurig gebeten. De rechtbank snapt de hectiek van de situatie.
(Novum) - Een 34-jarige politieman uit Tilburg die zijn hond niet onder controle had, krijgt daarvoor geen straf. De rechtbank heeft de man vrijgesproken van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Bij een incident in de nieuwjaarsnacht van 2010 werd een man door de politiehond langdurig in zijn onderarm gebeten. De hond had daarvoor geen commando gekregen.
De rechtbank vindt weliswaar dat de agent sneller 'los' had moeten roepen en minder strak had moeten vast houden aan de procedures, maar vindt het begrijpelijk dat de man in de hectische omstandigheden zo handelde. Het slachtoffer wist bovendien dat hij fout zat door de aanwijzingen dat hij snel moest vertrekken niet op te volgen.
De hondengeleider werd ingezet om ervoor te zorgen dat een groep mensen zou vertrekken. Het slachtoffer talmde, waarop hij enkele klappen met een wapenstok kreeg. Plotseling beet de hond. Het duurde even voordat de agent hulp kreeg om de persoon in de boeien te slaan. Omdat de hond niet losliet, liep de man uitgebreide bijtwonden op.
Zo vindt je taloze rechtzaken, over een man in zijn geslachtsdelen is gebeten (auw...).
Of deze... Klap van achteren op de rug, persoon schrikt.. en hond bijt en de begeleider moet de hond er gewoon van persoon aftrekken.
Politiehond takelt demonstrant toeMijn punt is dus... Je bent niet altijd de hond de baas, het blijft een onberekenbare factor. Niet zoals een vuurwapen of peperspray, daar heb je zelf controle over.
Plus de letsel kan heel lang (en zelf voor altijd) ernstige problemen veroorzaken, infecties ect.
En dat staat gewoon niet in verhouding. Maar goed, dat is mijn mening..