geloof dat de heren agenten alleen in hun straatje praten..
Want.. in principe zeggen jullie, 'het maakt niet uit wat voor verwondingen het kan veroorzaken, gewoon luisteren'
Een koperdief die in zijn nek tig nietjes heeft, en andere verwondingen aan zijn hoofd, dat vinden jullie een evenredig 'straf' omdat hij niet luisterd? Ben je dan niet gelijk een rechter?
Zal wel aan mij liggen, maar dat is dus zo erge overtreding met zoveel gevaar dat dit nodig is? Waarom geen muilkorf om dan?
Zelfs al is die voor de wet onschuldig, alleen een verdachte.
Een verwonding aan je been:
WAARSCHUWING: de navolgende foto's kunnen schokkend zijn! (bron hondenforum.nl)En gevolg dat dit gebeurd:
(bron hondenforum.nl)Dit vinden jullie in verhouding staan?
Kijk dat je als demostrant een klap krijgt, voila.. maar op de filmpje was er amper vorm van agressie, tuurlijk zijn ze irritant maar he, dat weet voordat je dit vak kiest.
Maar, wat ik nog steeds niet hoor is dat blijkbaar men liever het risico loopt dat een hond erstig letsel kan veroorzaken, totaal irrelevant is.
Een hond kan dingen doen die onberekenbaar is! Ondanks training kan hij dingen doen die gewoon hele vere gevolgen hebben.
En Jim, een politiehond kan wel zomaar bijten..
Er zijn genoeg andere middelen die minder drastisch zijn dan een politiehond.
Als je die inzet bij iemand met een mes ect. Dat zou ik logisch vinden.
Affijn, zal altijd wel een discussie blijven.. de personen die hierdoor beschermd voelen en personen die er objectief er tegen aan kijken.
Buiten dit alles (maar dat is dan persoonlijk) vindt ik dat men de hond zijn 'agressive' kant misbruikt.