Ook dat zie je verkeerd. Het eerste lint hangt er al. Het 2e lint wordt op dat moment geplaatst.
Het zou heel goed kunnen dat het eerste lint net hing en de desbetreffende brandweerman het 2e lint aan het plaatsen was.
De brandweerman die onder het 1e lint lint doorloopt wordt meteen gewaarschuwd en loopt er snel weer terug onderdoor. Dat kan gebeuren in alle hectiek.
Er is dus al gemeld dat er gevaar dreigt en iedereen buiten de nog te plaatsen linten moet blijven.
Op het moment dat het 2e lint geplaatst wordt zie je nog twee brandweermensen naar binnen gaan, waarom? Ze liepen wel aan de goede de kant van het lint, dat wel.
De plaatsing van het 2e lint vind ik dan wel vreemd. Het lijkt wel alsof deze in in de gang van het perceel geplaatst wordt, maar dan ergens in het midden van de gang, zodat je er rechts nog voorbij kan en dus naar binnen mag...
Degene die het 2e lint aan het plaatsen is zie je voordat de twee brandweermensen naar binnen gaan een paar keer omhoog kijken.
De rook wordt steeds zwarter en dikker en hij merkt dus al dat het niet zo snugger is om daar nog te vertoeven.
Je ziet dat de benedenverdieping inmiddels al vlam vat.
Er zijn er twee naar binnen gegaan.
Hoeveel komen er daadwerkelijk uitgelopen als er al behoorlijk wat in de brand begint te staan: 3!!
Er zat dus nog één(!!) brandweerman binnen dingen te doen.
Wat hij daar deed in z'n eentje is me niet duidelijk.
Is het niet, volgens de regels, en helemaal in deze situatie dat je altijd met z'n tweeën naar binnen gaat?
De 2e die naar buiten rent is tevens totaal verward en overvallen door de rook om zich heen aan het kijken.
Wat zich daar op dat moment afspeelde is me een raadsel. Maar veilig is het zeker niet geweest.
Alle drie hadden geen van allen adembescherming op. Alles was wel aanwezig, maar ademlucht hebben ze daar niet ingeademd.