Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 79128 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #120 Gepost op: 6 mei 2013, 21:20:57
Doe je het meeste van je statussen (onderweg, ter plaatse, inzetbaar) niet in je voertuig? Buiten je voertuig zal je hooguit een spraakaanvraag doen, en daarvoor zitten op veel spreeksleutels al extra knoppen voor.

Tja inderdaad, alleen de urgente zit dan weer wel vaak onder een nummertje, die heb ik toch liever wel bij de hand...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #121 Gepost op: 6 mei 2013, 21:26:07
Tja inderdaad, alleen de urgente zit dan weer wel vaak onder een nummertje, die heb ik toch liever wel bij de hand...
Er zitten twee knoppen op, een A en een B. De A is een oproep, de B een spoedoproep. Enkele agenten maar ook motorambulanceverpleegkundigen (hint: scrabble) gebruiken deze spreeksleutel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #122 Gepost op: 6 mei 2013, 21:28:00
Volgens mij is één van de eerste vesten reeds "gespot"; op een 112-site uit Groningen staat een artikel over een aanrijding auto-fietser en volgens mij draagt één van de collega's ter plaatse het vest. Het gaat hierbij om de collega op foto 2 of 3 welke in de verte staat naast de Touran.

De link maar achterwege gelaten ter voorkoming ivm eventuele gevolgen...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #123 Gepost op: 6 mei 2013, 21:31:00
Midden-Nederland gebruikt ze nagenoeg niet, daarvoor zal het daar niet zo'n probleem zijn. Ik zou het iig wel een uitvinding vinden als die porto van m'n heup afkan! :)

Aan de andere kant vind ik dit wel een mooie ' clean ' look, kan me voorstellen dat daar ook iets voor te zeggen is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #124 Gepost op: 6 mei 2013, 21:38:41
Het enige nadeel van dergelijke projecten & draagproeven is dat er nauwelijks collega's vanuit de BPZ gekozen worden...
En/of dat je jezelf er niet voor kunt inschrijven?!

Enige nadeel is voor de regio's waar ze actief gebruik maken van statussen. :)

Met de luxe portosleutel kun je aanvraag spraak & ter plaatse statussen... Vrij statussen moet wel op de porto (of mobi)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #125 Gepost op: 6 mei 2013, 21:45:59
Er zitten twee knoppen op, een A en een B. De A is een oproep, de B een spoedoproep. Enkele agenten maar ook motorambulanceverpleegkundigen (hint: scrabble) gebruiken deze spreeksleutel.

Klopt, maar dit ligt ook maar weer net aan wat er geprogrammeerd is, welke regio, type spreeksleutel, type porto etc.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #126 Gepost op: 6 mei 2013, 21:47:31
Klopt, maar dit ligt ook maar weer net aan wat er geprogrammeerd is, welke regio, type spreeksleutel, type porto etc.
Volgens mij bedoelt hij de Motorola MTP850 welke door de ambulance en politie wordt gebruikt.
That's just the way it is.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #127 Gepost op: 6 mei 2013, 21:48:52
OF de porto gewoon aan de lus op de rechter of linkerschouder zoals bij de Engelse. Geen spreeksleutel met bedrading meer nodig en statussen direct op de porto. O0


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #128 Gepost op: 6 mei 2013, 21:50:08
Volgens mij bedoelt hij de Motorola MTP850 welke door de ambulance en politie wordt gebruikt.

Ja, die bedoelt hij..


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #129 Gepost op: 6 mei 2013, 21:52:02
OF de porto gewoon aan de lus op de rechter of linkerschouder zoals bij de Engelse. Geen spreeksleutel met bedrading meer nodig en statussen direct op de porto. O0

Met het overhemd was dat geen optie, het ging dan lelijk en onpraktisch naar een kant hangen. Maar met het vest is het geen slecht idee. Dat is veel steviger  0098