Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77908 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #170 Gepost op: 9 mei 2013, 23:46:34
TDMdR, daar heb je een goed punt idd. Zijn er bij de DCI proefdragers??  Vast niet, gok ik zomaar.

Ik heb ze nog niet gehoord...

Citaat
Ben benieuwd naar de uitkomst en of je überhaupt ergens terecht kan met de terechte klacht. ben er over een paar weken weer, hoop ik

Je hoort, nog last van het crossen?


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #171 Gepost op: 9 mei 2013, 23:50:49
Proefdrager gespot ;)



Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #172 Gepost op: 9 mei 2013, 23:57:50
Vind het er echt heel strak uit zien  O0


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #173 Gepost op: 10 mei 2013, 00:34:37
beetje jammer van die té wijde ME-broek, wil 'm wel eens zien op de nieuwe werkbroek.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #174 Gepost op: 10 mei 2013, 02:54:22
Ik ben benieuwd naar de ''grijp'' mogelijkheden bij contact met een verdachte en de voordelen die iemand kan krijgen als hij aan het vest gaat trekken. Ik zie daar wel een veiligheidsrisico in.
Daarnaast vind ik het vest er (alsnog) een beetje oudbollig uit zien. Zéker in vergelijk met de Engelse vesten. Het is ''vernieuwend'' voor Nederland, maar nog wel erg ''netjes''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #175 Gepost op: 10 mei 2013, 10:46:12
Ziet er idd strak uit maar mis het korpsbrevet op de borst of dragen ze die dan niet meer? En de ROT's zitten hoog in de nek zoals eerder is opgemerkt. Verder een goede verbetering.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #176 Gepost op: 10 mei 2013, 10:59:26
Ziet er idd strak uit maar mis het korpsbrevet op de borst of dragen ze die dan niet meer? En de ROT's zitten hoog in de nek zoals eerder is opgemerkt. Verder een goede verbetering.

Dragen ze nog wel kijk maar bij de eerste foto,
Ik ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet als ze de metalen ROT's erop zitten..
Want dan is het oppervlakte op de schouder toch een stukje kleiner..


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #177 Gepost op: 10 mei 2013, 12:12:38
Ik ben benieuwd naar de ''grijp'' mogelijkheden bij contact met een verdachte en de voordelen die iemand kan krijgen als hij aan het vest gaat trekken. Ik zie daar wel een veiligheidsrisico in.

Sorry voor m'n taal, maar dit vind ik toch altijd zo'n verschikkelijke dooddoener, wat een bs, dat dit onveiliger zal zijn...
Ik parkeer deze dan ook in de de zelfde categorie als de opmerking: "ik wil geen tekst politie op m'n rug, dan ben ik net een schietschijf "

Vandaag de dag lopen we met een koppel waar de verdachte voldoende mogelijkheid heeft om zich aan vast te klampen, onze blousson is nu ook niet echt een 'slim fit' model, dus wederom voldoende stof om vast te grijpen.

Vesten worden overal te wereld gedragen en dan zou het in Nederland ineens 'niet veilig' zijn door de theoretische kans dat iemand het wel eens zou kunnen vastpakken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #178 Gepost op: 10 mei 2013, 13:15:04
Sorry voor m'n taal, maar dit vind ik toch altijd zo'n verschikkelijke dooddoener, wat een bs, dat dit onveiliger zal zijn...
Ik parkeer deze dan ook in de de zelfde categorie als de opmerking: "ik wil geen tekst politie op m'n rug, dan ben ik net een schietschijf "

Vesten worden overal te wereld gedragen en dan zou het in Nederland ineens 'niet veilig' zijn door de theoretische kans dat iemand het wel eens zou kunnen vastpakken.

Ik wijs alleen op de mogelijkheid... Het is toch iets waar naar gekeken moet/kan worden  ::)
En hoe ''theoretische'' die kans is? Ik merk de laatste tijd dat er toch redelijk wat fysieke aanhoudingen gepleegd worden, waarbij meer lichamelijk contact is dan voorheen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #179 Gepost op: 10 mei 2013, 14:07:54
Ik had er nog niet over na gedacht maar vindt dat juist wel een belangrijk punt. Tuurlijk, er zijn nu ook mogelijkheden om je vast te pakken maar zo'n vest is wel de ideale houvast. Als iemand van achter het vest bij de gaten van de armen stevig vastpakt wordt het nog best lastig denk ik.
Het zijn natuurlijk allemaal 'wat als' scenario's maar voor mij is dat wel een van de nadelen van zo'n vest inderdaad.
Verder ben ik nogsteeds positief, ahoewel ik de de bovenstaande foto er erg slordig en onverzorgd uit vindt zien. Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de te wijde en vuile broek ;)