Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77887 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #190 Gepost op: 12 mei 2013, 13:21:14
Mede forumleden,

Misschien een idee tbv de ROT's, maak ze gewoon iets kleiner dan normaal. Zet de strepen iets uit elkaar. Ik weet niet of t werkt, misschien dat iemand n tekening kan maken.

En even wat anders, ik vind dat er weinig zakken op zitten.

En maak er een zak waar een kopie van je legitimatiebewijs in doet, heb je hem gelijk getoond.
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #191 Gepost op: 12 mei 2013, 13:25:57
En maak er een zak waar een kopie van je legitimatiebewijs in doet, heb je hem gelijk getoond.

Liever niet, dat is ook de reden dat ik niet met een naambordje rondloop zoals sommige collega's. Als ze willen dan legitimeer ik me, maar ik ben er geen voorstander van om standaard met een zichtbare legitimatie te lopen. Ook bij het maken van foto's e.d. geen handig plan in mijn ogen.  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #192 Gepost op: 12 mei 2013, 14:08:39
Het zijn toch kleine letters, dat kun je toch haast niet lezen. Het is niet zo groot als bij het militaire uniform.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #193 Gepost op: 12 mei 2013, 14:14:27
Een naambordje vind ik inderdaad ook niet echt wenselijk.
ROT op de borst kan, maar dit is dan alleen vanaf voor te zien. Wanneer je achter iemand staat, of deze persoon staat gebukt dan is het niet meer te zien.
Nu zijn het schufpassanten, die flink omhoog gaan staan. Misschien is het mogelijk om een platte lap stof erop te drukken met drukknoppen of klittenband ofzo, ik zeg maar iets.\
Wanneer de ROT gewoon vlak op de schouder liggen is er volgens mij niets aan de hand.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #194 Gepost op: 12 mei 2013, 14:20:54
Als ik mijn zichtbaarheidsvest aan heb ziet ook niemand mijn rang en die heb ik zeer regelmatig aan. Ik zie dus in dit geval liever de ROT op de voorzijde net als de KMar/Defensie


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #195 Gepost op: 12 mei 2013, 15:32:23
(..)
En even wat anders, ik vind dat er weinig zakken op zitten.

(..)
Zijn net zoveel zakken als je op je blouse hebt zitten. Heb je 1 zakje om daar je schrijfblokje en pen in te stoppen, en een zakje voor je telefoon/legitimatiemapje etc.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Gast

  • Gast
Reactie #196 Gepost op: 12 mei 2013, 16:03:39
Die ROT (rangonderscheidingstekens gok ik) zitten wel erg dubbel dik en dwars erboven op, lijkt het?
Wat denken jullie van een trek-lus aan de achterkant boven, zoals bij de US tactical vests? Een handvat om een collega weg te kunnen trekken maar ook elkaar te kunnen volgen in bijv. rook?


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #197 Gepost op: 12 mei 2013, 16:18:21
Die ROT (rangonderscheidingstekens gok ik) zitten wel erg dubbel dik en dwars erboven op, lijkt het?
Wat denken jullie van een trek-lus aan de achterkant boven, zoals bij de US tactical vests? Een handvat om een collega weg te kunnen trekken maar ook elkaar te kunnen volgen in bijv. rook?
Ook weer een mogelijkheid voor een verdachte om aan te trekken, lijkt me niet wenselijk. Misschien in speciale omstandigheden handig maar hoe vaak kom je die tegen..
Bij dat soort omstandigheden pakt men elkaar meestal bij de achterkant van de koppel vast, werkt ook prima :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #198 Gepost op: 12 mei 2013, 16:23:14
Precies, procedures die we hebben (celprocedure, AMOK etc) is getrained om bij de koppel te pakken. Gaat m.i. prima, zo'n lusje lijkt me overbodig.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #199 Gepost op: 12 mei 2013, 16:46:58
Hoe die epauletten op het nieuwe veiligheidsvest geplaatst zijn, ziet er echt niet uit. Bij het vest wat door de Engelsen gedragen wordt zijn de epauletten volgens mij niet zo dicht op de de hals geplaatst en is het schoudergedeelte wat breder. Ik hoop dat dit wordt aangepast en het evt breder maken van het schoudergedeelte niet ten koste gaat van het draagcomfort.
Daarnaast vind ik die zuurstok op de achterkant geen potje in combinatie met het gele vest. Ik verwacht dat deze wel weggehaald wordt bij de aanpassing naar het nieuwe uniform.
Ik ben erg benieuwd naar verdere ervaringen.
Over het algemeen lijkt het mij een verbetering tov wat we hebben.