Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77888 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #220 Gepost op: 15 mei 2013, 05:12:50
Ik zie er graag een vaste Klickfast op ipv een lus.

Ik heb beide varianten, er zit amper verschil in, de lus is precies op maat voor het dock dus er is nagenoeg geen speling.


Reeve

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #221 Gepost op: 15 mei 2013, 22:01:08
Ik heb beide varianten, er zit amper verschil in, de lus is precies op maat voor het dock dus er is nagenoeg geen speling.

Oké! Misschien is het iets om mee te nemen in de evaluatie.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #222 Gepost op: 16 mei 2013, 22:34:58
Oké! Misschien is het iets om mee te nemen in de evaluatie.

Ga ik doen want AA heeft al jaren de opnaai versie op de blousons


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #223 Gepost op: 16 mei 2013, 22:43:17
Maar, azijnzeikerd als ik ben, hoe zit dat met straling? Zou het VTS daar niet eerst uitgebreid onderzoek naar moeten doen? 998765 98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #224 Gepost op: 16 mei 2013, 22:58:23
Ga ik doen want AA heeft al jaren de opnaai versie op de blousons

IS geen opnaai versie. Is een schroef versie. Hij zit bevestigd met 4 schroefjes. Bevestigingsclip aan de voorzijde en een schild aan de binnenkant van de jas.

Zal even kijken of ik er een heb op een jas thuis, voor een foto. zo niet heb je even pech want ik werk voorlopig niet helaas


attatae

  • Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #225 Gepost op: 16 mei 2013, 23:31:30
@dielangemotormuis



Schildje binnenin ff naar buiten gedrukt zodat je het duidelijker kan zien.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #226 Gepost op: 17 mei 2013, 07:43:26
@dielangemotormuis



Schildje binnenin ff naar buiten gedrukt zodat je het duidelijker kan zien.

 O0


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #227 Gepost op: 17 mei 2013, 10:09:08
Ow okay! Duidelijk. Dat zit niet echt mooi denk ik met dat vest, omdat het dan allemaal strak komt te staan door de ballistische platen denk ik. Maar we gaan het zien, ik denk dat de lusjes gewoon blijven en dat je die clip on clip (..) er op kunt doen als je dat wenst.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #228 Gepost op: 17 mei 2013, 11:07:25
Voor mij beeld: die clip kreeg je er dus bij?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #229 Gepost op: 17 mei 2013, 15:41:51
Nee ik heb die zelf geregeld. En nu (na 2 dagen) ben ik er alweer vanaf gestapt. En dat ligt voornamelijk bij het type portofoon dat wij gebruiken...

De porto (STP8000) met oortje op de sideconnector is erg breed, ruim 8 cm. Daarnaast zijn de oortjes erop gemaakt dat het snoertje naar boven wegloopt. Het zorgt dus voor een rare spriet die je helemaal terug moet buigen... Daarnaast zit de portofoon vrij hoog (ook door het model, want een MTH800 hangt in principe al lager).

Al met al vond ik het onwerkbaar. De porto zat zo ongeveer in mijn oor, is enorm breed, er zit een kabelwirwar, de porto zit te hoog om fatsoenlijk te statussen en tot slot vind ik het ook niet een heel prettig idee dat er een zendantenne op <5cm van mijn hoofd zit. Dat is ook niet wenselijk aldus de fabrikanten van porto's.

Conclusie: 't ding hangt weer aan mijn koppel en met de spreeksleutel op het vest.





Daarnaast heb ik mijn eerste bikedienst gedraaid met het vest. Voornamelijk positief! Het vest was wel enorm warm, maar dat zit hem denk ik voornamelijk in de stof van de polo's die ik eronder (moet) dragen. Ik ga de eerstvolgende dienst de bikepolo (witte van Olympus Uniforms) dragen onder het vest, kijken of dat verschil maakt. Daarnaast heb ik veel hinder gehad van de binnenband om het maar zo te noemen, de eerste flappen klittenband die het vest op zijn plek houden. Precies op die plek ook enorm veel getranspireerd terwijl elders het 'normaal' was...

Daarnaast de hoezen gewassen voor het eerst, en dat ging verbazend goed. Een deel van het elastiek van de blauwe hoes vond het echter niet leuk en is helemaal verfrommeld, dus dat gaat in de evaluatie...