Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 79131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #260 Gepost op: 13 juli 2013, 17:57:48
Sorry maar dat is echt niet waar, het standaard vest geeft max 9x19 bescherming. Het tactisch vest geeft bescherming tot zelfs bepaalde geweer munitie. Het verschil zit hem in dat in het tactisch vest een traumaplaat zit


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #261 Gepost op: 13 juli 2013, 18:31:58
Sorry maar dat is echt niet waar, het standaard vest geeft max 9x19 bescherming. Het tactisch vest geeft bescherming tot zelfs bepaalde geweer munitie. Het verschil zit hem in dat in het tactisch vest een traumaplaat zit
De vesten met traumaplaat zijn al geruime tijd uit de running, althans bij ons. Wat dan overblijft biedt dezelfde bescherming als het witte vest, maar dan met een groter oppervlak.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #262 Gepost op: 13 juli 2013, 18:41:05
Ja, niet overal dus.

Nieuwe tactische vesten geven additionele bescherming tov het persoonlijke vest. Dus hogere kogelwerendheid dan de std. Vesten. Hoeveel ga ik hier op dit forum niet melden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #263 Gepost op: 13 juli 2013, 20:31:06
Zelfde met wat ik weet. De "zware" vesten zijn minimaal 1 klasse hoger dan de gewone waarmee de gemiddelde ambtenaar op straat mee loopt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #264 Gepost op: 13 juli 2013, 20:54:30
Bij ons op het bureau liggen er denk ik 20 'zware' vesten, in allerlei maten van S tot XXL. Van die twintig vesten zijn er denk ik maar 3 die een traumaplaat hebben, de overige vesten zijn licht en voelen/ogen niet zwaarder dan de vesten die we standaard dragen. Ze hebben idd wel een groter oppervlak.

Stel dat ze idd dezelfde bescherming bieden als het standaard vest, is het dan niet zo dat we alsnog beter beschermd zijn omdat we 2 vesten over elkaar heen dragen? Of denk ik nu heel erg simpel...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #265 Gepost op: 14 juli 2013, 00:06:45
Ik vind het onveiliger, een dubbel vest dragen. De beweeglijkheid met het zware vest is al dramatisch. Laat staan met 2 vesten. Helemaal voor kleine collega's.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #266 Gepost op: 14 juli 2013, 00:23:28
Citaat van: Red link=msg=1183108 date=1373728241
Waarom? Het is al vaker gezegd, de tactische vesten bieden niet meer bescherming als de huidige vesten. Het enige verschil zit hem in de oppervlakte die het mogelijk afdekt.

Omdat wij wel de zware vesten met traumaplaat hebben  ::) maar véél te kort.... Aantallen en dergelijke doet er niet zoveel toe, maar gezien de incidenten met zware vuurwapens de laatste tijd zou ik dat toch wel erg prettig vinden  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #267 Gepost op: 14 juli 2013, 10:05:54
Citaat van: silque link=msg=1183143 date=1373741670

Stel dat ze idd dezelfde bescherming bieden als het standaard vest, is het dan niet zo dat we alsnog beter beschermd zijn omdat we 2 vesten over elkaar heen dragen? Of denk ik nu heel erg simpel...

Je denk hier te simpel.. Meer laagjes van t zelfde betekend zeker niet een upgrade in je beschermingslevel. De snelheid en kracht die een groter kaliber (geweer) met zich meebrengt hou je niet tegen met flexibele kevlar vesten.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #268 Gepost op: 14 juli 2013, 10:16:25
Had al zo'n vermoeden, thanks.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #269 Gepost op: 14 juli 2013, 12:48:20
Citaat van: Jerommeke link=msg=1183180 date=1373754208
, maar gezien de incidenten met zware vuurwapens de laatste tijd zou ik dat toch wel erg prettig vinden  e050
Ik vraag me af of je dan moet willen vertrouwen op een dergelijk vest.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.