Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77797 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #70 Gepost op: 17 november 2012, 22:59:41
Ben benieuwd naar de voorzijde van deze 'hoezen', zit daar idd een rits in? Staat er Politie op of krijgen we een logo net als de KMar? Zakje voor boekje?

U vraagt, wij draaien... Het is al een wat oudere foto, dus ik weet niet of er nog last-minute wijzigingen zijn aangebracht in de huidige vesten voor de draagproeven.



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #71 Gepost op: 17 november 2012, 23:30:39
U vraagt, wij draaien... Het is al een wat oudere foto, dus ik weet niet of er nog last-minute wijzigingen zijn aangebracht in de huidige vesten voor de draagproeven.




(plaatje deed het bij mij niet)

Ziet er niet verkeerd uit. Op de gele variant mis ik hier echter de zakjes, maar wellicht is dat nog veranderd.
Dat 'harnas met harde platen + bescherming onderlichaam' is zoiets als het 'zware vest' zoals we dat nu kennen neem ik aan? (en wordt er dus overheen gedragen bij verhoogde dreiging)

Die gele hoes gaat vast een hoop 'fladderende hesjes' schelen bij horeca-diensten en evenementen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #72 Gepost op: 18 november 2012, 10:41:45
Breek me de bek niet open...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #73 Gepost op: 18 november 2012, 13:15:09
Er is overigens nog steeds sprake van een gele jas voor iedereen... Zowiezo bij de korpsen waar ik bekend mee ben  ;)

Geldt dat ook voor Haaglanden? Ik ben voor.

Over die hoezen: ziet er mooi uit. Ben benieuwd of er draag richtlijnen voor komen. Waar ik ook benieuwd naar ben, hoe gaat dat in de winter? Ik ga niet zonder jas lopen, moet het vest dan onder de jas of over de jas?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #74 Gepost op: 18 november 2012, 13:38:08
Ik neem aan onder de jas, zoals we dat nu ook doen bij de KMar.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #75 Gepost op: 18 november 2012, 14:07:16
Verschil met de kmar is dat jullie een 'lange' jas hebben, wij hebben de korte parka.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #76 Gepost op: 18 november 2012, 14:13:18
Nee hoor, draag em onder m'n fleece  ;) wordt nooit over de jas gedragen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #77 Gepost op: 18 november 2012, 14:30:10
In de UK zie je alle mogelijke combinaties voorbijkomen, daarbij komt wel dat enkele agenten daar hun hele hebben en houden aan een tactisch harnas dragen...

-vest en/of harnas over het overhemd of polo
-vest en harnas onder de jas, met de jas open
-vest onder de jas, harnas eroverheen
-vest en harnas over de jas *(met daaroverheen soms nog een of ander geel regenjasje)
-Alleen een vest met porto, en de rest van de rommel aan het koppel...

Het bovenstaande is dan allemaal verkrijgbaar in de kleuren zwart en fluorgeel, wat ook door elkaar gedragen wordt...

Het "tactische harnas" is dan iets van de volgende strekking: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=64801.0


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #78 Gepost op: 18 november 2012, 21:00:08
Foto's van de hoezen van de veiligheidsvesten: http://ow.ly/i/18xts en http://ow.ly/i/18xiA

"150 collega's gaan de veiligheidsvesten passen en beoordelen. Volgend jaar volgen de draagproeven" aldus @corpolitie

Krijg de foto's niet opgeslagen of gekopieerd, dus gebruik de link.

Ik kan hier niet bepaald warm voor lopen, vooral de gele hoezen niet. Waarom niet zoiets als in Engeland?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #79 Gepost op: 18 november 2012, 21:18:47
Op de gele variant mis ik hier echter de zakjes, maar wellicht is dat nog veranderd.

In de Nota van Inlichtingen licht de vtsPN toe dat ook op de gele zakken moeten komen.