Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 79105 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #80 Gepost op: 18 november 2012, 21:28:35



Ik heb de plaatjes even geupload. De vesten zijn inderdaad (althans dat staat in de eisen) voorzien van een rits aan de voorzijde. Ik heb de Engelse vesten gedragen (en d'r ligt er 1 hier) en die zijn vrijwel gelijk aan wat ik hier zie hoor...


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #81 Gepost op: 19 november 2012, 17:52:47

(plaatje deed het bij mij niet)

Ziet er niet verkeerd uit. Op de gele variant mis ik hier echter de zakjes, maar wellicht is dat nog veranderd.
Dat 'harnas met harde platen + bescherming onderlichaam' is zoiets als het 'zware vest' zoals we dat nu kennen neem ik aan? (en wordt er dus overheen gedragen bij verhoogde dreiging)

Die gele hoes gaat vast een hoop 'fladderende hesjes' schelen bij horeca-diensten en evenementen O0

Ziet er goed uit. Een hele vooruitgang in ieder geval. Hoop alleen dat op de gele uitvoering, ook grote zakken komen en op alle drie nog wat bevestigingspunten komen voor je porto e.d.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #82 Gepost op: 19 november 2012, 18:50:07

(plaatje deed het bij mij niet)
Ziet er goed uit. Een hele vooruitgang in ieder geval. Hoop alleen dat op de gele uitvoering, ook grote zakken komen en op alle drie nog wat bevestigingspunten komen voor je porto e.d.
Even het plaatje van Maarten erbij gehaald, volgens mij zit daar op de rechterborst hoogte een bevestiging voor neem ik aan de porto. Maar ik denk dat veel mensen deze gewoon aan de koppel laten hangen als die daar goed hangt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #83 Gepost op: 19 november 2012, 18:52:26
Nope, is voor het brevet. :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #84 Gepost op: 19 november 2012, 18:59:53
Ik kan hier niet bepaald warm voor lopen, vooral de gele hoezen niet.

Waarom niet? Ik kan me juist voorstellen dat dit gele ding voor de mensen die bij de toekomstige dienst infrastructuur werkzaam zijn goed van pas komt. Zeker in de warme maanden, waarbij je geen jas draagt, maar dus wel goed zichtbaar én beschermd bent.

Daarbij is het ook makkelijk dat je bij een actie dat ding aan kunt trekken zonder dat je je moet uitkleden. En je 'm in de kajuit dus ook weer makkelijk uit kunt doen ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 19 november 2012, 19:20:00
Even het plaatje van Maarten erbij gehaald, volgens mij zit daar op de rechterborst hoogte een bevestiging voor neem ik aan de porto. Maar ik denk dat veel mensen deze gewoon aan de koppel laten hangen als die daar goed hangt.

Voor zover ik weet is Regiopolitie Amsterdam-Amstelland de enige die met de porto's aan de jas/schouder loopt. De rest van Nederland gebruikt andere portofoons en ik heb begrepen dat ze iets landelijks willen gaan doen qua aanschaf  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #86 Gepost op: 19 november 2012, 19:26:11
Waarom niet? Ik kan me juist voorstellen dat dit gele ding voor de mensen die bij de toekomstige dienst infrastructuur werkzaam zijn goed van pas komt. Zeker in de warme maanden, waarbij je geen jas draagt, maar dus wel goed zichtbaar én beschermd bent.

Daarbij is het ook makkelijk dat je bij een actie dat ding aan kunt trekken zonder dat je je moet uitkleden. En je 'm in de kajuit dus ook weer makkelijk uit kunt doen ;)
Is niet het idee van een veiligheidsvest dat je hem altijd draagt of zie ik dat verkeerd?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #87 Gepost op: 19 november 2012, 19:29:09
Golf-10 vindt de gele-HOES dan ook niks. ;)


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #88 Gepost op: 19 november 2012, 19:29:21
Waarom niet? Ik kan me juist voorstellen dat dit gele ding voor de mensen die bij de toekomstige dienst infrastructuur werkzaam zijn goed van pas komt. Zeker in de warme maanden, waarbij je geen jas draagt, maar dus wel goed zichtbaar én beschermd bent.

Daarbij is het ook makkelijk dat je bij een actie dat ding aan kunt trekken zonder dat je je moet uitkleden. En je 'm in de kajuit dus ook weer makkelijk uit kunt doen ;)

Idd Pietjepuk, je slaat de spijker op de kop. Wat betreft het gemak van het aan en uittrekken in zomermaanden, daar zie ik het voordeel wel van in. De kleur is alleen erg besmettelijk en zal snel tot een soort vlekkenhoes verworden. Net zoals de huidige gele jassen. Zwart vind ik echter meer uitstraling hebben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #89 Gepost op: 19 november 2012, 19:31:28
Als ik nog wel even op het bureau zit te tikken kan het fijn zijn om hem even uit te trekken. Of als je een administratiedag hebt maar dan komt net die ene melding is het ook fijn om hem even snel aan te kunnen trekken.

Voor zover ik weet is Regiopolitie Amsterdam-Amstelland de enige die met de porto's aan de jas/schouder loopt. De rest van Nederland gebruikt andere portofoons en ik heb begrepen dat ze iets landelijks willen gaan doen qua aanschaf  e050
Tsja, maar tot kort liep de KMAR ook met de porto aan het koppel en dat is ook veranderd... dus wie weet wat er nog komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein