Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 79274 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #130 Gepost op: 6 mei 2013, 22:05:39
Met het overhemd was dat geen optie, het ging dan lelijk en onpraktisch naar een kant hangen. Maar met het vest is het geen slecht idee. Dat is veel steviger  0098

Dit is zeker weten stevig genoeg. De Motorola zoals die door verschillende eenheden wordt gebruikt, is stevig genoeg om zonder hoes aan het veiligheidsvest te bevestigen. Oortje erbij en compleet verhaal denk ik


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #131 Gepost op: 6 mei 2013, 22:08:07
Waar ik als verkeersdiender benieuwd naar ben, is hoe is het draagcomfort van dat nwe vest onder een motorjas.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #132 Gepost op: 6 mei 2013, 22:08:09
Dit is zeker weten stevig genoeg. De Motorola zoals die door verschillende eenheden wordt gebruikt, is stevig genoeg om zonder hoes aan het veiligheidsvest te bevestigen. Oortje erbij en compleet verhaal denk ik

Desnoods fabriceer ik zelf wel wat om de losse porto te bevestigen. Wel top al die verbeteringen!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #133 Gepost op: 6 mei 2013, 22:12:07
Waar ik als verkeersdiender benieuwd naar ben, is hoe is het draagcomfort van dat nwe vest onder een motorjas.

Is de witte vesthoes voor onder de kleding heel anders dan de huidige witte vesthoes? Volgens mij niet toch? :)
Lijkt mij dat de motorrijders die gaan gebruiken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #134 Gepost op: 6 mei 2013, 22:18:25
Is de witte vesthoes voor onder de kleding heel anders dan de huidige witte vesthoes? Volgens mij niet toch? :)
Lijkt mij dat de motorrijders die gaan gebruiken.

Het ging mij meer om dit gele. Dat als ik mijn motorjas uittrek als het warm is, ik geen geel zichtbaarheidsvest hoef aan te trekken. Buiten het feit dat ik anders blijf wisselen tussen hoezen. Kan nooit bevorderlijk zijn voor zowel het vest als de hoezen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #135 Gepost op: 7 mei 2013, 00:04:00
Dan hierbij, verlaat (overuren, zucht) de foto's:

* volgen nog betere foto's bij daglicht, dit ziet er slecht uit zie ik :P

Voorzijde blauwe hoes:

Achterzijde blauwe hoes:


Voorzijde gele hoes:


(geen verdere foto's omdat de ballistische platen er niet in zaten en dat zag er niet uit :P)

Postolussen detail:

Inderdaad stevig zat voor een hele porto eraan, wat ik ook ga proberen.
Daarnaast zie je dat de binnenzijde 'ademend' is, hoe goed het werkt weet ik nog niet, vandaag was 'ie vrij warm...

Aandoen is redelijk wat werk omdat we er nog niet aan gewend zijn denk ik:

1: dichtdoen klittenband flap op de buikzijde:



2: de plaat/hoes in de rood gemarkeerde uitsparing schuiven:


3: de drukknoop vastzetten (anders ritst 'ie heel irritant dicht):


4: de rits sluiten:


Wat puntjes tot nu toe:
+ enorm flexibel
+ goede duurzame stof
+ ademende stof door gaatjes overal in te maken
+ vormt gelijk naar lichaam
+ pennenzakjes
+ borstzakken
+ binnenzak

- rangonderscheidingen zien er niet uit als ze erop zitten, gaan alle kanten op staan
- epauletten zitten 'verkeerdom' (zie blousons)
- veel handelingen om het vest aan- en uit te doen. vtsPN gaf zelf al aan dat de noodzaak van alle handelingen (met name drukknoop) nog bewezen moet worden
- verder nog geen minpunten eigenlijk

Overall gevoel is erg enthausiast, ook van de werkvloer! We gaan 't meemaken de komende maanden!

Witte hoes is niet gefotografeerd, niet echt zinvol denk ik.

Verder werden een windstopper (nu nog de motorrijders versie) en 4 polo's meegeleverd door de vtsPN.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #136 Gepost op: 7 mei 2013, 00:19:23
Blijven de zelfde platen er in zitten als wat we nu dragen of worden het van die platen die de AE in hun vesten hebben zitten. Dus zonder naaldwerendheid. Deze protectie maakt hem nu juist zo dik en onhandelbaar.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #137 Gepost op: 7 mei 2013, 00:25:58
Ziet er goed uit! Toch vind ik het jammer van die gele strepen die er straks overheen komen. Als je dit zo ziet, het donkere vest met de polo eronder, dat ziet er gewoon strak uit. Alleen die nieuwe broek er nog onder en gaan. De foto's met het gele vest laten duidelijk zien dat wanneer men op wil vallen (bij horeca gelegenheden e.d.) het gele vest alleen zeker genoeg is! Maar ja, zo valt er altijd wat te zeuren. Ziet er in ieder geval goed uit en bedankt voor de foto's!  ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #138 Gepost op: 7 mei 2013, 00:27:43
Blijven de zelfde platen er in zitten als wat we nu dragen of worden het van die platen die de AE in hun vesten hebben zitten. Dus zonder naaldwerendheid. Deze protectie maakt hem nu juist zo dik en onhandelbaar.

nieuwe platen zonder naaldwerendheid idd. Reden: afgelopen jaren is gebleken dat naaldwerendheid toch geen noodzakelijke eis was.

Dus nieuwe platen zijn kogelwerend (huidige niveau) en steek- en slagwerend (huidige niveau).


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #139 Gepost op: 7 mei 2013, 00:34:47
Wat ontzettend gaaf dat je de foto's met ons hebt willen delen! Eerste indruk is in ieder geval erg positief.
Het lijkt wel of het vest iets opkruipt in je nek. Daarnaast lijkt het op de foto's dat de epauletten wel erg dicht op je hals geplaatst zijn.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, hou ons op de hoogte! O0