Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 79273 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #150 Gepost op: 7 mei 2013, 17:24:12
Edit3: klittenband kan dénk ik ook zonder. In de UK vesten zit 't ook & word 't ook niet gebruikt... Kwestie van proberen, jullie horen!
Het vest wat de Kmar gebruikt werkt ook heel simpel. Aantrekken, plaat in de andere helft schuiven en dichtritsen. Iemand van de Kmar die (detail)foto's heeft?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #151 Gepost op: 7 mei 2013, 17:35:39
Ik ken die windstopper(s) wel maar die zijn van Olympic Uniforms en dat zijn inderdaad bike windstoppers. De motorrijder windstopper is iig (die ik heb) een zwarte windstopper/softshell met een borstzak en mouwemblemen. Verder niks, geen opdruk en geen rangonderscheidingstekens mogelijkheden.

Is ook wat voor te zeggen als het veiligheidsvest over de softshell heen gedragen moet worden. Daar zitten immers de rangonderscheiding etc op. Klinkt allemaal erg positief!!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #152 Gepost op: 7 mei 2013, 17:37:26
Ziet er erg goed uit, ben bijna jaloers op de dragers. Eens kijken of ik hem binnenkort in het wild kan aanschouwen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #153 Gepost op: 7 mei 2013, 17:38:45
Staat in het andere topic over kleding uitgebreid besproken idd.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #154 Gepost op: 7 mei 2013, 17:40:58
Ik zag vandaag dat de Douane ook gebruik maakt van een vest over de jas heen. Zag er ook wel prima uit. Weinig poespas, gewoon een zwarte hoes met een reflecterend vlak en daarop zwarte letters 'Douane'. Nou vraag ik echter af of dit hetzelfde is als de 'zware vesten' die de politie ook heeft, of dat zij nu ook het persoonlijke veiligheidsvest in een hoes over de kleding heen gaan dragen. Iemand die daar mee over weet?

Hij leek me in ieder geval niet zo 'vierkant' als het zware vest, maar dat kan vertekend beeld zijn.
Maarten waar heb jij deze gezien? Rotterdam? En was dat bij een reguliere inzet of een "actie"?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #155 Gepost op: 7 mei 2013, 18:11:15
Inderdaad in Rotterdam, bij een in scene gezette soort van autoprocedure. Betrof overigens gewapend personeel dat verder in gewoon uniform liep.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #156 Gepost op: 7 mei 2013, 18:18:03
Inderdaad in Rotterdam, bij een in scene gezette soort van autoprocedure. Betrof overigens gewapend personeel dat verder in gewoon uniform liep.
Ja dan snap ik hem, wat jij heb gezien is het "nieuwe" zware vest welke dit soort oude vesten heeft vervangen

en word dus niet "regulier" gedragen. Daarvoor is sinds kort een vest voor onder het uniform a lá het witte vest welke de politie ook draagt maar dan in de blauwe kleur.

p.s. ja dit is een oude foto
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #157 Gepost op: 7 mei 2013, 18:49:52
Blijven de zelfde platen er in zitten als wat we nu dragen of worden het van die platen die de AE in hun vesten hebben zitten. Dus zonder naaldwerendheid. Deze protectie maakt hem nu juist zo dik en onhandelbaar.

Onhandelbaar? Bij KMar hebben we gewoon de huidige platen (vanuit de witte vesten) in de nieuwe hoezen moeten doen. Ik zie de onhandelbaarheid er niet in en ik heb er ook nog nooit iemand over horen klagen.

De spullen die ze bij ons na de test eraf hebben gehaald, stoppen ze bij jullie weer op de vesten om te laten testen. Zoals de draagspeld en rangonderscheidingstekens.
Dat lusje waar je je spreeksleutel/porto aanhangt is bij ons een opening in het vest.
Bovendien is het aan en uit trekken bij ons een simpele kwestie.

Ik snap niet zo goed waarom beiden organisaties een eigen vest laten ontwikkelen als ze aan dezelfde eisen behoren te voldoen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #158 Gepost op: 7 mei 2013, 20:19:54
Ik snap niet zo goed waarom beiden organisaties een eigen vest laten ontwikkelen als ze aan dezelfde eisen behoren te voldoen.
Hetzelfde geldt voor voertuigen, wapens, kleding en ga zo maar door. Overheid...  ::)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #159 Gepost op: 7 mei 2013, 20:20:47
Waarschijnlijk omdat men graag zelf het wiel opnieuw uitvindt. Ze hadden ook gewoon aan de KMar kunnen vragen wat hun ervaringen ermee zijn. Maar men zit wat dat betreft dus nog op twee eilandjes.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.