Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77982 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #160 Gepost op: 7 mei 2013, 20:22:26
Ja dan snap ik hem, wat jij heb gezien is het "nieuwe" zware vest welke dit soort oude vesten heeft vervangen

en word dus niet "regulier" gedragen. Daarvoor is sinds kort een vest voor onder het uniform a lá het witte vest welke de politie ook draagt maar dan in de blauwe kleur.

p.s. ja dit is een oude foto

Handig een vuurwapen zonder houder in het wapen...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #161 Gepost op: 7 mei 2013, 20:24:52
Handig een vuurwapen zonder houder in het wapen...
Was nog de tijd dat een scherpe tong goed genoeg was  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #162 Gepost op: 7 mei 2013, 21:37:39
Of 1 patroon nog genoeg ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #163 Gepost op: 7 mei 2013, 21:43:01
Is dit niet het veiligheidsvest met geintergreerd reddingsvest?????  
Als ik kijk naar de kraag waar een breek rits zit en de band aan de onderzijde


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #164 Gepost op: 7 mei 2013, 23:08:48
Trouwens wat voor type portofoon draagt de douanier ?
That's just the way it is.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #165 Gepost op: 7 mei 2013, 23:33:15
Trouwens wat voor type portofoon draagt de douanier ?
Een oude analoge porto, geloof dat deze foto van midden/eind jaren 90 is. Had de foto alleen geplaatst als voorbeeld van oude vest na het verhaal van Maarten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #166 Gepost op: 8 mei 2013, 21:31:23
Ja dan snap ik hem, wat jij heb gezien is het "nieuwe" zware vest welke dit soort oude vesten heeft vervangen

en word dus niet "regulier" gedragen. Daarvoor is sinds kort een vest voor onder het uniform a lá het witte vest welke de politie ook draagt maar dan in de blauwe kleur.

p.s. ja dit is een oude foto

Dank! Dat zal het inderdaad geweest zijn.
Ik dacht eerst even dat de Douane nu zelf ook een vesthoes was gaan ontwikkelen en wat dat betreft sloot in me dan aan bij onderstaande citaten. Maar dat is dus niet aan de orde.

Ik snap niet zo goed waarom beiden organisaties een eigen vest laten ontwikkelen als ze aan dezelfde eisen behoren te voldoen.
Hetzelfde geldt voor voertuigen, wapens, kleding en ga zo maar door. Overheid...  ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #167 Gepost op: 9 mei 2013, 17:09:06
Gister het vest gezien bij mijn coach, ziet er goed uit! Gewoon z'n windstopper eronder en dan het gele vest voor de horeca. Ideaal lijkt me zo. Het is ook niet zo hard en stijf, alhoewel het gewicht niet minder lijkt.

De rangonderscheidingstekens zitten alleen voor geen meter en het is even zoeken naar een geschikte plek om je oortje vast te flippen. Wij maken gebruik van een spreekbeurten met daarin een oortje.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot het zover is!


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #168 Gepost op: 9 mei 2013, 23:39:00
Het ging mij meer om dit gele. Dat als ik mijn motorjas uittrek als het warm is, ik geen geel zichtbaarheidsvest hoef aan te trekken. Buiten het feit dat ik anders blijf wisselen tussen hoezen. Kan nooit bevorderlijk zijn voor zowel het vest als de hoezen.

Zo te zien zal je nog gewoon je zichtbaarheidsvest moeten gaan aantrekken. De gele hoes voldoet niet aan de Europese norm voor zichtbaarheidskleding (NEN-EN 471), waardoor deze niet bij het werken aan de weg gebruik mag worden. Dit is dus echt weer een gemiste kans en ik hoop dat een van de proefdragers dit kenbaar kan maken bij vtspn...  :'(

Als ik van het weekend op het werk ben ga ik er zelf ook nog even achter aan, want ik vind dit echt een heel slechte zaak.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #169 Gepost op: 9 mei 2013, 23:42:05
TDMdR, daar heb je een goed punt idd. Zijn er bij de DCI proefdragers??  Vast niet, gok ik zomaar.

Ben benieuwd naar de uitkomst en of je überhaupt ergens terecht kan met de terechte klacht. ben er over een paar weken weer, hoop ik