Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77974 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #200 Gepost op: 12 mei 2013, 16:49:53
Hoe lang gaat de draagproef duren? Als ik nu de voorkant van het gele vest zie ben ik benieuwd hoe deze er na een jaar, laat staan na een paar jaar uitziet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #201 Gepost op: 12 mei 2013, 17:01:39
Als de epaulet-bevestiging andersom zit, dan zit hij zowiezo al wat verder naar beneden. De rangonderscheidingstekens wat verkleinen en het probleem lost zich vanzelf op  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #202 Gepost op: 12 mei 2013, 17:51:31
Hoe die epauletten op het nieuwe veiligheidsvest geplaatst zijn, ziet er echt niet uit. Bij het vest wat door de Engelsen gedragen wordt zijn de epauletten volgens mij niet zo dicht op de de hals geplaatst en is het schoudergedeelte wat breder. Ik hoop dat dit wordt aangepast en het evt breder maken van het schoudergedeelte niet ten koste gaat van het draagcomfort.
Daarnaast vind ik die zuurstok op de achterkant geen potje in combinatie met het gele vest. Ik verwacht dat deze wel weggehaald wordt bij de aanpassing naar het nieuwe uniform.
Ik ben erg benieuwd naar verdere ervaringen.
Over het algemeen lijkt het mij een verbetering tov wat we hebben.

Ik vind het vest bepaald geen sieraad.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #203 Gepost op: 12 mei 2013, 20:33:24
Ik vind het vest bepaald geen sieraad.

Verklaar je nader aub. Als je conclusie beargumenteert, kunnen we je begrijpen en/of met je eens zijn....

Nu blijft het een loze kreet.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #204 Gepost op: 12 mei 2013, 23:03:27
Het blauwe vest ziet er netjes uit omdat deze 'past' bij het uniform wat betreft de kleuren.

Het geel fluoriderende vest heeft iets weg van een reddingsvest en oogt er lomp.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #205 Gepost op: 13 mei 2013, 08:38:05
Als ik mijn zichtbaarheidsvest aan heb ziet ook niemand mijn rang en die heb ik zeer regelmatig aan. Ik zie dus in dit geval liever de ROT op de voorzijde net als de KMar/Defensie

Hier dragen ze het veiligheidsvest vaak onder de rangstrepen dan zie je de rang dus wel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #206 Gepost op: 13 mei 2013, 08:58:15
Ik vraag me af, is het gemakkelijk om de hoezen te veranderen? Bij het huidige vest wissel ik regelmatig van wit naar blauw, is toch best wel ff een gepiel altijd!

Het wisselen gaat bijzonder gemakkelijk, ook omdat de platen veel flexibeler zijn dan de huidige ballistische platen.

En even wat anders, ik vind dat er weinig zakken op zitten.

Er zitten er 3 in, 2 zichtbaar en 1 binnenzak zoals deze ook bij de blousons zitten (links van de ritssluiting).

Ik vind het vooralsnog voldoende, want als je er meer hebt en ze volpropt ziet het er niet uit m.i.

Hoe die epauletten op het nieuwe veiligheidsvest geplaatst zijn, ziet er echt niet uit. Bij het vest wat door de Engelsen gedragen wordt zijn de epauletten volgens mij niet zo dicht op de de hals geplaatst en is het schoudergedeelte wat breder. Ik hoop dat dit wordt aangepast en het evt breder maken van het schoudergedeelte niet ten koste gaat van het draagcomfort.
Daarnaast vind ik die zuurstok op de achterkant geen potje in combinatie met het gele vest. Ik verwacht dat deze wel weggehaald wordt bij de aanpassing naar het nieuwe uniform.
Ik ben erg benieuwd naar verdere ervaringen.
Over het algemeen lijkt het mij een verbetering tov wat we hebben.

Ik heb het Engelse vest zelf mogen dragen, en ook daar zitten de rangen zo dicht op de schouders. Zij dragen echter meestal 'alleen' een dienstnr. op de schouders dus dat oogt toch anders. De aanpassing die jij voorstelt staat inmiddels ook op mijn eigen lijstje, het breder maken van de schouderpartij. Echter heeft een collega van mij met nagenoeg dezelfde maat ook mijn vest gepast, en daar past hij net met zijn schouders in, hij is nogal smal. Bredere schouderpartijen en je ziet z'n schouders niet eens. Bij de keuze voor een enigszins universele schouderbreedte hebben ze denk ik bewust hiervoor gekozen. Toch ga ik 't voorstellen.

De zuurstok vervalt inderdaad bij het nieuwe vest.

Hoe lang gaat de draagproef duren? Als ik nu de voorkant van het gele vest zie ben ik benieuwd hoe deze er na een jaar, laat staan na een paar jaar uitziet.

10 weken maar, omdat anders de tijdige invoering gevaar loopt. Morgen heb ik een IBT dag op de bike en in de stromende regen, mooie vuurdoop voor 't gele vest denk ik zo. Daarna gaat 'ie de wasmachine in (de hoes :P) dus eens kijken of 'ie dat overleefd.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #207 Gepost op: 13 mei 2013, 09:44:01
@Venure, kunnen ze geen extra zak maken rechts onder het reflecterende woord 'POLITIE'? Kun je een boekje en pennen 'insteken'?
"Waakzaam & Dienstbaar"


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #208 Gepost op: 13 mei 2013, 09:45:01
Gister zag ik op tv een motorrijder van de politie en die had naar mijn idee kleinere (kortere) rangen op zijn motorjas zitten kan dat kloppen en zo ja is dat geen optie om deze op het vest ook te bevestigen?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #209 Gepost op: 13 mei 2013, 11:48:16
Collega aan het bureau die het vest mag proefdraaien. Het zag er goed uit, maar na wat doorvragen kwam ik met een paar opmerkingen. De polo en windstopper krijgen, volgens hem, geen zakjes alsmede ROT. Dit vind ik erg jammer daar het vest niet altijd gedragen zal worden. En het is toch handig om wat opbergplekjes buiten die in het vest te hebben.