Ik vraag me af, is het gemakkelijk om de hoezen te veranderen? Bij het huidige vest wissel ik regelmatig van wit naar blauw, is toch best wel ff een gepiel altijd!
Het wisselen gaat bijzonder gemakkelijk, ook omdat de platen veel flexibeler zijn dan de huidige ballistische platen.
En even wat anders, ik vind dat er weinig zakken op zitten.
Er zitten er 3 in, 2 zichtbaar en 1 binnenzak zoals deze ook bij de blousons zitten (links van de ritssluiting).
Ik vind het vooralsnog voldoende, want als je er meer hebt en ze volpropt ziet het er niet uit m.i.
Hoe die epauletten op het nieuwe veiligheidsvest geplaatst zijn, ziet er echt niet uit. Bij het vest wat door de Engelsen gedragen wordt zijn de epauletten volgens mij niet zo dicht op de de hals geplaatst en is het schoudergedeelte wat breder. Ik hoop dat dit wordt aangepast en het evt breder maken van het schoudergedeelte niet ten koste gaat van het draagcomfort.
Daarnaast vind ik die zuurstok op de achterkant geen potje in combinatie met het gele vest. Ik verwacht dat deze wel weggehaald wordt bij de aanpassing naar het nieuwe uniform.
Ik ben erg benieuwd naar verdere ervaringen.
Over het algemeen lijkt het mij een verbetering tov wat we hebben.
Ik heb het Engelse vest zelf mogen dragen, en ook daar zitten de rangen zo dicht op de schouders. Zij dragen echter meestal 'alleen' een dienstnr. op de schouders dus dat oogt toch anders. De aanpassing die jij voorstelt staat inmiddels ook op mijn eigen lijstje, het breder maken van de schouderpartij. Echter heeft een collega van mij met nagenoeg dezelfde maat ook mijn vest gepast, en daar past hij net met zijn schouders in, hij is nogal smal. Bredere schouderpartijen en je ziet z'n schouders niet eens. Bij de keuze voor een enigszins universele schouderbreedte hebben ze denk ik bewust hiervoor gekozen. Toch ga ik 't voorstellen.
De zuurstok vervalt inderdaad bij het nieuwe vest.
Hoe lang gaat de draagproef duren? Als ik nu de voorkant van het gele vest zie ben ik benieuwd hoe deze er na een jaar, laat staan na een paar jaar uitziet.
10 weken maar, omdat anders de tijdige invoering gevaar loopt. Morgen heb ik een IBT dag op de bike en in de stromende regen, mooie vuurdoop voor 't gele vest denk ik zo. Daarna gaat 'ie de wasmachine in (de hoes
) dus eens kijken of 'ie dat overleefd.