Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe veiligheidsvesten  (gelezen 77905 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #210 Gepost op: 13 mei 2013, 13:31:25
Collega aan het bureau die het vest mag proefdraaien. Het zag er goed uit, maar na wat doorvragen kwam ik met een paar opmerkingen. De polo en windstopper krijgen, volgens hem, geen zakjes alsmede ROT. Dit vind ik erg jammer daar het vest niet altijd gedragen zal worden. En het is toch handig om wat opbergplekjes buiten die in het vest te hebben.
Ik denk juist dat de invoering van een nieuw vest ervoor moet zorgen dat het vest wel altijd gedragen gaat worden. Dan heb ik het puur en alleen over het operationele personeel. De 'oude garde' bij ons draagt meestal geen vest omdat ze dit vroeger ook nooit gedaan hebben. Over dit bodywarmer idee zijn ze (gelukkig) wel te spreken. Het enige wat ik me kan voorstellen is een wijkagent die de hele dag vergaderingen heeft staan, maar vaak zie je dat ze toch nog even de wijk in duiken en vervolgens bij een inbraakmelding staan.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #211 Gepost op: 13 mei 2013, 15:42:53
Collega aan het bureau die het vest mag proefdraaien. Het zag er goed uit, maar na wat doorvragen kwam ik met een paar opmerkingen. De polo en windstopper krijgen, volgens hem, geen zakjes alsmede ROT. Dit vind ik erg jammer daar het vest niet altijd gedragen zal worden. En het is toch handig om wat opbergplekjes buiten die in het vest te hebben.

Dit lijkt me ook een dilemma. Ik zal het vest altijd dragen maar als je 'm uit doet omdat je op het bureau bent dan ziet het er inderdaad nogal knullig uit. Maar ROT's komen er wel op hoor, in de aanbestedingseisen staat dat er plastic knoopjes op de schouder moeten voor de ROT's van de polo's / windstopper. Zal zo ff kijken of er nou ook zakken op moesten volgens mij niet.

Edit:

POLO:
Schouderbedekkingen + portolussen = ja
Zakken + pennenzak mouwen = nee (en da's raar, want in het PvE op intranet staat het WEL als eis)

SOFTSHELL:
Schouderbedekkingen + portolussen = ja
Zakken = nee
Pennenzak = ja, op -onder-arm ?? Bijzonder....

Verder valt het op dat ons mouwembleem op de softshell gedrukt moet worden i.p.v. een geborduurde zoals we die nu kennen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #212 Gepost op: 13 mei 2013, 16:59:38
Verder valt het op dat ons mouwembleem op de softshell gedrukt moet worden i.p.v. een geborduurde zoals we die nu kennen.

Als je een embleem erop gaat naaien komen er gaatjes in het materiaal (vaak iets van gore-tex) en dat is nadelig voor de waterdichtheid. Denk dat dat de reden zal zijn.

Ik denk juist dat de invoering van een nieuw vest ervoor moet zorgen dat het vest wel altijd gedragen gaat worden. Dan heb ik het puur en alleen over het operationele personeel. De 'oude garde' bij ons draagt meestal geen vest omdat ze dit vroeger ook nooit gedaan hebben. Over dit bodywarmer idee zijn ze (gelukkig) wel te spreken. Het enige wat ik me kan voorstellen is een wijkagent die de hele dag vergaderingen heeft staan, maar vaak zie je dat ze toch nog even de wijk in duiken en vervolgens bij een inbraakmelding staan.

Voor personeel dat gewoonlijk veel binnen zit is het ook vanuit praktisch oogpunt. Wil je nu het vest aantrekken omdat je naar buiten gaat, dan moet je eerst een hele verkleedpartij houden. Koppeltje gaat dan vaak wel om, maar het vest niet. Ik denk net als jij dat het vest nu eerder gedragen zal gaan worden, ook door de wijkagent. Tijdens de vergaderingen gooi je 'm in de hoek en je hebt nergens last van ;)

Ook makkelijk voor personeel in burger zoals de recherche; vest aan en je bent gelijk herkenbaar én beschermd. Al zal het denk ik wel even duren voordat dat ingeburgerd is.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #213 Gepost op: 13 mei 2013, 19:38:24
Heeft er al iemand getest met de porto aan de lus? Porto uit de beschermhoes, klip bevestigen en volgens mij moet het heel goed werken.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #214 Gepost op: 13 mei 2013, 19:49:59
Heeft er al iemand getest met de porto aan de lus? Porto uit de beschermhoes, klip bevestigen en volgens mij moet het heel goed werken.

Welke porto en wat voor klip?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #215 Gepost op: 14 mei 2013, 06:24:42
Welke porto en wat voor klip?

Ik heb voornamelijk het systeem in gebruik dat heet KlickFast, dat is het systeem wat in de UK gebruikt wordt:



Bijbehorend klik je dan dit ding op je porto:


Maar ook een reguliere riemclip werkt op zich ook.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #216 Gepost op: 14 mei 2013, 12:04:37
Ik heb voornamelijk het systeem in gebruik dat heet KlickFast, dat is het systeem wat in de UK gebruikt wordt:



Bijbehorend klik je dan dit ding op je porto:


Maar ook een reguliere riemclip werkt op zich ook.

Mooi systeem! Maar je porto blijft wel in het hoesje. Want de klip moet wel ergens aan bevestigt worden..Toch??


Reeve

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #217 Gepost op: 14 mei 2013, 13:34:46
Ik zie er graag een vaste Klickfast op ipv een lus.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #218 Gepost op: 14 mei 2013, 13:56:24
Ik zie er graag een vaste Klickfast op ipv een lus.

Inderdaad, lus lijkt mij niet erg stevig..


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #219 Gepost op: 14 mei 2013, 15:29:35
Mooi systeem! Maar je porto blijft wel in het hoesje. Want de klip moet wel ergens aan bevestigt worden..Toch??
Dit systeem zit direct aan de porto, dus geen hoesje. Al zal er vast wel ergens een hoesje met dit systeem te vinden zijn. Heb er zelf mee gewerkt, is vrij makkelijk en compact. Je porto blijft ook in de houding hangen zoals jij het wilt, nadeel vond ik bij dit systeem wel dat het kijken op de porto (zie statusen) dan wat minder is aangezien hij dan zeer kort op je koppel zit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v