Vanmiddag reed ik van huis naar mijn werk op de motor.
Op de snelweg in het 80 km gedeelte reed ik te hard, zo rond de 100 km/u.
Ging prima, vrije baan, tot in in mijn spiegel een witte auto met knipperend groot licht zag.
Ik dacht iemand die meer haast heeft dan ik, dus ga ik maar even opzij.
Ik zie op de zijkant verkeersregelaar staan, oranje zwaailampen op het dak en een meneer achter het stuur die omhoog wijst.
Op dat moment dacht ik *** heb ik rode kruizen gemist ofzo.
Maar ik kijk naar boven zie niets, dus dan rij ik maar door.
Meneer gaat lopen toeteren, dus blijkbaar niet eens met mijn actie.
Helemaal prima, behalve iets te hard rijden doe ik niets verkeerd.
Aan het einde van de weg stoplichten en een kleine file waar ik prima tussendoor kan.
Rood licht dus wachten op groen, wordt ik opeens op mijn schouder getikt.
Meneer is uitgestapt en zegt: Daar bij de benzinepomp stoppen anders zorg ik dat je een bekeuring krijgt!
Ik krijg groen licht en rij naar de pomp, ben wel benieuwd wat er aan de hand is.
Waarom neemt deze meneer zoveel moeite om me te spreken?
Goed meneer stapt uit, begint te vertellen dat ik te hard rij, dat hij dat gevaarlijk vind.
Hij snapt best dat ik op een snelle motor rij (
? een oude soes 600), en had eerder met deze rijstijl een jonge gozer verwacht, geen volwassen man. Dan nog de opmerking dat hij zelf instructie geeft op 1200's in een andere regio.
Ik heb hem een hand gegeven en ben door gereden naar mijn werk. Hij moest een andere kant op, en ik zag hem door het verkeer laveren op een manier dat ik dacht, dat is pas gevaarlijk zonder richting aangeven etc.
Dan ga je verder denken, hij heeft harder moeten rijden dan ik om me in te halen?
Mag hij in zo'n situatie dreigen met een bon, en kan hij er daadwerkelijk voor zorgen dat ik een bon krijg?
Hoe is door hem te checken dat ik inderdaad te hard reed, en houd dat stand?
Of is dit iemand die me overblufte?
Wie weet het?