Heidebrand (compagnieinzet) Pomphulweg Halte Assel - Hoog Soeren 30-03-2012

Auteur Topic: Heidebrand (compagnieinzet) Pomphulweg Halte Assel - Hoog Soeren 30-03-2012  (gelezen 6579 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Foto: Pim Velthuizen / @PVfotografie - http://yfrog.com/obggbzlj

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Grote heideband bij Hoog Soeren
HOOG SOEREN - Op de Veluwe tussen Hoog Soeren en Halte Assel staat een groot gedeelte aan bos en hei in brand.


De brandweer is aan de Pomphulweg razend druk om het vuur te blussen. Ter plaatse zijn veel brandweerauto's aanwezig.


Rond acht uur 's avonds is de brandweer uitgerukt. Inmiddels zijn de korpsen uit de hele omgeving aanwezig.




http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1459501/Grote-heideband-bij-Hoog-Soeren.htm


Jort

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Heidebrand #HoogSoeren onder controle, brandweer gaat over op nablussen. 6 blusvoertuigen ingezet. Nadere info volgt

Via @VNOGregio
Doe jij maar normaal, ik doe al gek genoeg!!!


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Volgens De Stentor zouden er 5 (!) verschillende brandhaarden zijn.....


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Volgens De Stentor zouden er 5 (!) verschillende brandhaarden zijn.....

Permanent cameratoezicht in duin en bosgebied bij in/opgangen krijgt toch steeds meer mijn voorkeur.

Misselijke types
Freude am Fahren


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Permanent cameratoezicht in duin en bosgebied bij in/opgangen krijgt toch steeds meer mijn voorkeur.

Misselijke types
Het probleem is dat het hier een zeer groot gebied betreft, wat haast niet dicht te krijgen is. :-\


Jort

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Heidebrand #HoogSoeren update: 2 ha heide verbrand. Brw maakt laatste vuurhaarden uit. Goede samenwerking met terreinbeheer

via @VNOGregio
Doe jij maar normaal, ik doe al gek genoeg!!!


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Volgens De Stentor zouden er 5 (!) verschillende brandhaarden zijn.....
Niet geheel waar, dit waren de restanten van de brand. Die verdeelde zich over meerdere brandhaarden, die door de brandweer allemaal zijn geblust. Meer dan de helft van de CIE melding is niet ter plaatse geweest.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Grote heidebrand Hoog Soeren



Hoog Soeren - Vanavond rond 8 uur werden er verschillende brandweerkorpsen opgeroepen wegens een heidebrand op de Pomphulweg in Hoog Soeren.

Wegens de lange droogte rukte de brandweer direct met 3 blusvoertuigen uit.

 

Het vuur bleek te woeden in het gebied rond het wildrooster. Omdat het een grote brand betrof werd er assistentie opgeroepen van Garderen, Hoenderlo, Ugchelen, Uddel, Apeldoorn, Beekbergen en Zutphen.

 

Door de harde wind was het erg moeilijk de brand onder controle te krijgen. De treinen op het traject Apeldoorn-Amersfoort reden met lastgeving.

 

Rond half 11 keerde de brandweer huiswaarts.

 

Het gebied rondom Hoog Soeren word al jaren geteisterd door regelmatige heidebranden. De brandweer onderzoekt of er sprake is van brandstichting.


















Meer foto's op www.112vallei.nl:

http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/13640/grote-heidebrand-hoog-soeren#reactions
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Heidebranden Hoog Soeren in onderzoek
Uploaded by TVGelderland on Mar 30, 2012
Heidebranden Hoog Soeren in onderzoek
Samen sterk in de hulpverlening!