Net met een betrouwbare bron gesproken via de telefoon, volgende informatie gekregen.
- Een van de HOvD's is met de helikopter van de politie mee omhoog geweest om verkenning te doen vanuit de lucht.
Dit is niet helemaal waar. Ik heb zelf, als plaatsvervangend compagniescommandant, één van onze informatiemanagers (OIV-er) met de helikopter naar boven laten gaan voor een goed beeld vanuit de lucht. Ik had zelf ook kunnen gaan maar dat was voor mij even geen optie omdat ik eerst een aantal logistieke knelpunten opgelost wilde hebben. Bovendien heeft deze collega veel ervaring met natuurbranden en is hij één van mijn collega's uit het Heli-Team Brandweer (voor de inzet van de blushelikopters). Hij was in dit geval de juiste man op de juiste plek. Daar heb ik maar even dankbaar gebruik van gemaakt.
Omdat ik erg druk was met de commandovoering (met name op de UGS/commandopost) heb ik zelf nagenoeg geen foto's kunnen maken. Deze keer dus geen fotoverslag van de inzet van mijn kant...
De onderstaande foto vond ik toch wel eentje die ik snel moest maken. Mijn dienstauto, samen met de KLPD-heli, voor "de Kathedraal". De vlieger van de KLPD-heli kon het ook niet laten om even een paar mooie plaatjes te schieten van zijn heli voor dit fraaie gebouw midden op de heide.