GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012

Auteur Topic: GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012  (gelezen 39072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Je kon denk ik moeilijk met een mijnenjager er na toegaan en met een Oerlikon 22 mm er op schieten. Deze manier werd mij toen verteld en werd voor 2005 sowieso ook wel eens toegepast.
De bedoeling was dat de mijn dan zou ontploffen, maar helaas zonken de mijnen juist en waren ze nog langer bezig.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
"Schande dat men z`n grap uithaalt"
"schade moet verhaalt worden"

Een geweldige 1 april grap, waarbij hulpverlenend Nederland achter zijn oor moet krabben of dit niet op een andere manier opgelost had kunnen worden 098uo

Volgens mij mag jij jezelf ook wel achter je oor krabben, met uitspraken als deze.
Wanneer er een aannemelijk risico bestaat, dienen de hulpverleners uit te rukken. Als iets 999x nep blijkt, kan het een duizendste maal wel verkeerd aflopen. En om hiervoor onschuldige mensenlevens op het spel te zetten, is onaanvaadbaar.
De hulpverleners hoeven zich dan ook nergens voor te schamen. De persoon die dit voorwerp in elkaar heeft geknutseld des te meer. Een zware straf, zowel vastzetten als 100% vergoeden.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Ik heb het vermoeden, getuige de foto's, dat men een skippybal als vorm hebben gebruikt om hun zieke creatie te maken.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Heren en dames, graag serieus maar vooral met respect naar/op elkaar reageren. Enkele berichten verwijderd.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Nou nou... Er word wel wat overdreven hier. Iedereen is gewoon een in 1 april grap gestonken.
Mee eens dat de daders de hulpverlening mogen gaan betalen, ze hadden kunnen weten dat dit zou kunnen gebeuren. Maar om nou mensen uit te maken voor dom en hersendood en het object zieke creatie te noemen gaat wel ver.

Zulk soort classificatie's geef ik eerder aan brute moordernaars en terroristen. Niet aan foute grappenmakers :-X


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Nou nou... Er word wel wat overdreven hier. Iedereen is gewoon een in 1 april grap gestonken.
Mee eens dat de daders de hulpverlening mogen gaan betalen, ze hadden kunnen weten dat dit zou kunnen gebeuren. Maar om nou mensen uit te maken voor dom en hersendood en het object zieke creatie te noemen gaat wel ver.

Zulk soort classificatie's geef ik eerder aan brute moordernaars en terroristen. Niet aan foute grappenmakers :-X

Creaties, welke zich dienen voor te doen als explosieven en/of wapens, zijn in mijn ogen ziek. Dit soort voorwerpen worden namelijk ook in de wet als strafbaar gemeldt. Kijk naar de aanpak van vuurwerkpistolen en de bb-guns. Dat je moedwillig (ook al is het een grap) een setting creeert, waarbij anderen zich onveilig voelen, ga je veel te ver.

Jij zegt bovendien dat je deze classificaties aan moordenaars (bruut, of niet.. dat mag geen rol spelen) en terroristen geeft. Maar hoever zit een actie als deze van een vorm van terrorisme af? Je veroorzaakt namelijk al snel massa-paniek met dit soort acties. En is het veroorzaken van onrust + het gevoel van onveilig zijn, niet het algehele doel van terrorisme?


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Creaties, welke zich dienen voor te doen als explosieven en/of wapens, zijn in mijn ogen ziek. Dit soort voorwerpen worden namelijk ook in de wet als strafbaar gemeldt. Kijk naar de aanpak van vuurwerkpistolen en de bb-guns. Dat je moedwillig (ook al is het een grap) een setting creeert, waarbij anderen zich onveilig voelen, ga je veel te ver.

Jij zegt bovendien dat je deze classificaties aan moordenaars (bruut, of niet.. dat mag geen rol spelen) en terroristen geeft. Maar hoever zit een actie als deze van een vorm van terrorisme af? Je veroorzaakt namelijk al snel massa-paniek met dit soort acties. En is het veroorzaken van onrust + het gevoel van onveilig zijn, niet het algehele doel van terrorisme?

We weten allemaal wel dat terrorisme niet over nep bommen gaat die zichtbaar in een kanaal liggen. Van massa paniek was er ook geen sprake.
Ik keur de grap niet goed, maar laten we dit niet erger maken dat het werkelijk is.

De hulpdiensten hebben accuraat gereageerd op de melding, het object onderzocht en vast gesteld dat er niks aan de hand was. Nu alleen nog er achter komen wie verantwoordelijk is voor deze actie en we hebben later allemaal een mooi verhaal om te vertellen in de kroeg. ;)


sylvester1986

  • Gast
We weten allemaal wel dat terrorisme niet over nep bommen gaat die zichtbaar in een kanaal liggen.
Nu nog niet, maar dan weten we het voor de volgende keer als het wel zou gebeuren.
De mensen die hier smakelijk om kunnen lachen, duik volgende keer dan a.u.b. het water in om vast te stellen dat het nep is en de hulpdiensten eerder weg kunnen. O0
Grappen met explosieven of imitatie explosieven is niet grappig.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Heren en dames, graag serieus maar vooral met respect naar/op elkaar reageren. Enkele berichten verwijderd.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Een geweldige 1 april grap, waarbij hulpverlenend Nederland achter zijn oor moet krabben of dit niet op een andere manier opgelost had kunnen worden 098uo

Ik ben het met je eens. Goed verzonnen, heeft wat werk in gezeten voor de makers. De makers hadden v.t.v. nooit kunnen bedenken dat er zo grootschalig op uitgepakt zou worden.

Mensen met bivakmutsen en nepvuurwapens, voor vrijgezellenfeestjes etc, die vind ik veel kwalijker.