Brand in achterste stuk Intercity op station Culemborg 15-02-2005

Auteur Topic: Brand in achterste stuk Intercity op station Culemborg 15-02-2005  (gelezen 8808 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #20 Gepost op: 6 februari 2005, 19:41:22
ja maar niet tov Den Bosch.....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Nick

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 6 februari 2005, 19:44:10
Je weet niet of ze met Den Bosch afspraken hebben gemaakt
Je hebt wel gelijk dat Den Bosch sneller ter plaatse kan zijn dan Culemborg.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 6 februari 2005, 20:51:31
ff of topic:
Dat doen ze hier ook hoor. Het gaat bij ons meer om de gemeentegrens. Vrijdagavond was er een brandje in Oosterblokker, gemeente Drechterland. Nou Oosterblokker ligt gelegen naast Blokker (Hoorn) en dan sturen ze blusploeg Blokker van Hoorn niet ff heen. Die zijn veel eerder ter plaatse.


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #23 Gepost op: 20 juli 2005, 22:34:30
ja maar niet tov Den Bosch.....
Dat zeg ik ook niet ;D


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #24 Gepost op: 20 juli 2005, 23:41:23
lekker snelle reactie ::)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2005, 00:11:52
Nou de Hoogwerker was bij een grote brand in Ammerzoden geweest.Toen de Hoogwerker onderweg was naar de Kazerne onstond de trein brand zo doende is de hoogwerker er ook maar heen gegaan

was dat de hoogwerker van Den Bosch dan, ik volg het even niet?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2005, 00:13:40
culemborg rukt altijd uit naar Hedel/Ammerzoden
en volgens mij is Culemborg tog iets sneller

vrees ik toch dat den bosch ietsies sneller is, ik schat in dat zo binnen 8 minuten na alarm den bosch in hedel staat


Nick

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 21 juli 2005, 15:35:54
Ten tijde van het incident was de Man HW nog niet op de uitruk, vandaar dat Culemborg met de HW uitrukte, omdat Hedel onder Gelderland zuid valt is waarschijnlijk Culemborg TP gestuurt ipv Den Bosch.

Ik weet dus ook niet of er regelingen zijn aangaande bijstand in die conterijen.

Maar gelukkig staat de 44752 inmiddels op de uitruk en kan deze zodoende snel TP komen mocht dat in de buurt van Hedel zijn.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #28 Gepost op: 21 juli 2005, 15:41:35
er zijn ooit wel regelingen geweest, alleen of die er nu nog steeds zijn is mij niet bekend. In ieder geval werd er vaak een beroep gedaan op de hoogwerker van Den Bosch, daarnaast gebeurt het ook vaak dat de duikers richting gelderland worden gestuurd...............misschien weet Fikkie hier iets over?


J. Anema

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 21 juli 2005, 15:46:28
De regeling is in principe dat bij spoedmeldingen in de bommelerwaard (periode voor de 752 vanuit Neerijnen-West) Den Bosch ter plaatse gaat met een redvoertuig als daarom gevraagd wordt. Indien Den Bosch niet inzetbaar was, werd Tiel gealarmeerd voor de hoogwerker. Mocht die ook niet ter plaatse kunnen, rijdt Culemborg. Nu de 752 er is, zal in eerste instantie dit voertuig gaan rijden.

Andere regeling op dit gebied is voor waterongevallen. Indien er een spoedeisend waterongeval is, dan rijden de duikers van Den Bosch en niet die van Culemborg. Betreft het een niet spoedeisende klus, dan rijden de duikers Culemborg