In de nodige Herhalingslessen (ligt natuurlijk ook aan de docent) worden vaak tips en trucs besproken en geoefend die niet tijdens de opleiding voorbijkomen, waarom niet? Omdat deze denk ik gewoonweg niet in het boekje staan en dus ook niet op examen gevraagd zullen worden en omdat de basis voor sommige mensen al pittig genoeg is, zal de docent die de opleiding geeft, niet verder ingaan op andere "handige dingen" om een cursist niet van zijn/haar pad af te brengen en gewoon te leren wat er geleerd moet worden.
Voorbeeld: Bij de opleiding is er geen aandacht voor portofoon verkeer, waarom niet? Omdat het niet echt belangrijk is voor de basis denk ik (mocht het anders zijn, correct me).. Maar als jij evenementen wilt gaan doen, krijg je vaak een lesje "hoe werkt de porto" en wat moet/mag je wel en niet met een porto.
Daarnaast kan je inderdaad aanvullende cursussen volgen zoals eerder al is aangegeven, immers wat je geleerd hebt, neem je weer mee als je de opleiding gaat doen voor docent.
Wat je verder nog kan doen, is je misschien aanmelden als vrijwilliger bij een andere organisatie die bijvoorbeeld wordt gebruikt bij sporten als wielrennen of auto sporten.. Dit is meestal een organisatie die vaak spullen bij zich heeft wat je niet bij een EHBO vereniging zal zien (bijvoorbeeld een ambulance). Deze organisatie heeft dus meer in huis als een standaard EHBO vereniging.. Wellicht dat je bij zo'n organisatie ook eens kunt informeren en wellicht dat je daar nog meer kunt leren dan alleen de standaard ABC voor ons (denk aan ABCDE Methode).
Bij zo'n organisatie als bovenstaand kan je ervan uit gaan dat je meer krijgt dan alleen een gevalletje van "ik ben op mijn knie gevallen" beetje plat gezegd..
Ik sta straks ook bij een wielerronde er rijdt dan ook een ambulance achter (ik meen Stichting MOS), bij kleine dingetjes wordt de wielrenner bij ons afgeleverd.. en wanneer het iets erger is, wordt de wielrenner direct richting ziekenhuis vervoerd.