Hulpverleningsforum
Inloggen
Registreren
Vorige
Volgende
Hulpverleningsforum
»
Wit: Geneeskundige hulpverlening
»
SEH en Ziekenhuizen
»
vraagje uit nieuwsierigheid
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: vraagje uit nieuwsierigheid (gelezen 2350 keer)
0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
gja
Gast
Gepost op:
6 februari 2005, 10:38:26
Ik hoorde laatst van het zinloze geweld uit Doetinchem dat een jongen gedood is door een klap met een vlakke hand tegen de slaap. Kunnen jullie mij vertellen als dit mogelijk is want volgens mij moet je dan een turbo in je hand hebben.
Delta
AIOS Anesthesie
Senior gebruiker
Arts
Re: vraagje uit nieuwsierigheid
Reactie #1 Gepost op:
6 februari 2005, 10:43:36
Dat hoeft niet. 1 bloedvaatje dat scheurt (en daar hoef je helemaal niet hard voor te slaan), en je krijgt een hersenbloeding. 's avonds hoofdpijn, 's nachts een coma, 's ochtends overleden.... Triest genoeg komt het nog steeds voor.
Arts www.alphalog.nl
gja
Gast
Reactie #2 Gepost op:
6 februari 2005, 11:17:04
had niet aan deze optie gedacht van een scheurtje in een vat maar nu je het zegt zeg ik ja ik zat echt aan botletsel te denken bedankt
Kanarie
Gast
Reactie #3 Gepost op:
6 februari 2005, 14:19:12
De slaap is een zwak punt omdat daar 4 botten* van de schedel bij elkaar komen. Daar vlak onder loopt een flinke arterie en die kan dus gemakkelijk scheuren als je een klap tegen je slaap krijgt.
* De schedel bestaat uit meerdere botten. Deze zijn weliswaar vergroeid, maar je ziet het nog aan de naden die over de schedel lopen. Deze plekken zijn dus iets zwakker. Denk maar aan de fontanellen bij baby's. Daar zijn de botten nog niet aan elkaar gegroeid.
Joffry Ambu-Vpk
Ambulanceverpleegkundige
Senior gebruiker
Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op:
7 februari 2005, 00:14:49
Kleine kinderen hebben in de buurt van de slaap een bloedvat lopen dat gemakkelijk kan barsten tengevolge van extern geweld zoals een klap tegen de slaap. Triest maar waar.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod
Miekje
Gast
Reactie #5 Gepost op:
15 februari 2005, 22:36:41
Erg triest. Heel erg triest.
Maar ja, de dader wordt wel aangeklaagt voor doodslag hoorde ik geloof ik (of was het zelfs moord)?
't is en blijft natuurlijk verschrikkelijk maar moord of doodslag.
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Hulpverleningsforum
»
Wit: Geneeskundige hulpverlening
»
SEH en Ziekenhuizen
»
Hulpverleningsforum.nl maakt gebruik van Cookies om de website correct te laten werken. Daarnaast worden er cookies gebruikt door adverteerders en social media websites. Lees ons volledige cookiebeleid.
OK
Learn more
Inloggen
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag