Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 58838 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

guest14264

  • Gast
Reactie #170 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:39:41
Citaat van: VKRC link=msg=1213383 date=1382650609
officieel mag je ze niet inbouwen nee, maar dat geldt nu al  ^-^

Klopt, heb er zelf nog geen problemen mee gehad, maar als er een regeling komt dat alles wat de indruk wekt, dan kan dat wel heel ruim gezien worden.

Nu voldoet een plaatselijke controle door de betreffende ambtenaar en een uitleg waarom ik ze heb en is het voldoende, wat overigens pas 1 keer is overkomen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #171 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:40:43
Citaat van: VKRC link=msg=1213385 date=1382650751
Goh, het elkaar aanvallen op woordjes is wel ontopic?
Laat ik dan maar de verstandigste zijn en het hier bij laten. Ik ga weer ontopic in de discussie voordat een van de moderators in moet grijpen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #172 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:45:33
Het is niet "dat alles wat de indruk wekt"
Het is “voorwerpen die de indruk wekken dat het voertuig is voorzien van een dergelijke lichtarmatuur”

Dus voor losse ledjes e.d. zal er niet veel veranderen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


guest14264

  • Gast
Reactie #173 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:45:53
Dankje :)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #174 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:48:03
Alles hangt nu af van de Diender en zijn interpretatie en of daarna de rechter er in mee gaat.
Als jij geen misbruik maakt, zal het niet zo'n vaart lopen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #175 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:06:52
Dit geld wel degelijk voor de losse grill flitsers en dashflitsers. Want deze zijn/waren in gebruik bij politie/KMar eenheden.

Je zou dus de indruk kunnen wekken dat je in een onopvallend politievoertuig rijd. Ik zeg niet dat een agent direct er iets aan gaat doen, maar het gaat om dergelijk lichtarmatuur en daar vallen de genoemde flitsers ook onder.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #176 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:08:05
Oei Pully, nu ga je wel heel diep  0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #177 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:09:32
Maar die discussie wil ik wel aan :-)
"Je zou dus de indruk kunnen wekken dat je in een onopvallend politievoertuig rijd"

Mag dit niet dan?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #178 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:11:47
Citaat van: VKRC link=msg=1213400 date=1382652485
Oei Pully, nu ga je wel heel diep  0098

Laat het ik het zo zeggen. Ik rij regelmatig in onopvallende voertuigen en ik kom zeer regelmatig de welke bekende diensten tegen die zulke flitsers gebruiken. Dus misschien dat ik er daarom zo over na denk en misschien wat dieper ga dan een ander.

Maar we gaan gewoon de eerste jurisprudentie afwachten. Maar ik hou ook wel van een proefproces uitlokken, om jurisprudentie te krijgen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #179 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:12:55
In de nieuwe Regeling Voertuigen staat dat blauwe armaturen verboden zijn (oud) en dat voorwerpen die de indruk wekken dat het een blauwe armatuur is (nieuw) ook verboden is. Er wordt dus heel specifiek blauw armatuur genoemd, en dus niet blauw licht. Een transparante balk/flitser is dus niet strafbaar volgens dit artikel.