Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 58847 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #180 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:14:14
Citaat van: VKRC link=msg=1213402 date=1382652572
Maar die discussie wil ik wel aan :-)
"Je zou dus de indruk kunnen wekken dat je in een onopvallend politievoertuig rijd"

Mag dit niet dan?

Oke, enigzins verkeerd verwoord zie ik net.  98uiye Maar bedoelde natuurlijk de indruk wekken dat je blauw lichtarmatuur hebt, welke bij de desbetreffende diensten bij onopvallende voertuigen gebruikt worden.

Zo ik merk alweer dat het een lange dag is geweest en dat het laat is.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


guest14264

  • Gast
Reactie #181 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:18:38
Citaat van: Pully link=msg=1213398 date=1382652412
Dit geld wel degelijk voor de losse grill flitsers en dashflitsers. Want deze zijn/waren in gebruik bij politie/KMar eenheden.

Je zou dus de indruk kunnen wekken dat je in een onopvallend politievoertuig rijd. Ik zeg niet dat een agent direct er iets aan gaat doen, maar het gaat om dergelijk lichtarmatuur en daar vallen de genoemde flitsers ook onder.

Het gaat hier om een auto met mijn bedrijfsnaam erop, het is dus niet een compleet blanco luxe wagen waarvan je meteen op de rem zou trappen.


guest14264

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:19:03
Citaat van: Frank. link=msg=1213405 date=1382652775
In de nieuwe Regeling Voertuigen staat dat blauwe armaturen verboden zijn (oud) en dat voorwerpen die de indruk wekken dat het een blauwe armatuur is (nieuw) ook verboden is. Er wordt dus heel specifiek blauw armatuur genoemd, en dus niet blauw licht. Een transparante balk/flitser is dus niet strafbaar volgens dit artikel.


Bedankt voor de verduidelijking.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #183 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:19:09
Politie rijdt tegenwoordig allemaal met transparante balken welke Blauwe flitsen geven.
Dus onder nieuwe RV, is ook een transparante kap "de indruk wekkend"

Pully....ik ben gek op proefprocessen....die geven duidelijkheid.
Maar ik denk dat het hebben van flitsers in de grill bijvoorbeeld niet voldoende is.
Al wekken die ook bij de mij de indruk..... :-)
Dus daar ben ik het wel met je eens, alleen is de rechter dat ook?

PS, van jou kan ik het wel hebben.....  98uiye
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #184 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:21:51
Citaat van: VKRC link=msg=1213409 date=1382653149
Politie rijdt tegenwoordig allemaal met transparante balken welke Blauwe flitsen geven.
Dus onder nieuwe RV, is ook een transparante kap "de indruk wekkend"

Pully....ik ben gek op proefprocessen....die geven duidelijkheid.
Maar ik denk dat het hebben van flitsers in de grill bijvoorbeeld niet voldoende is.
Al weken die ook bij de mij de indruk..... :-)
Dus daar ben ik het wel met je eens, alleen is de rechter dat ook?

Dat weet je pas als je het bij een rechter voorlegt. Daarnaast kan het ook zijn dat Justitie met een beleid gaat komen van wat wel en wat niet. Ik zal mijn contacten bij het OM eens vragen of daar al iets bekend over is.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #185 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:23:16
Ben ik ook benieuwd naar  998765
Ik heb namelijk sets (4) transparante kappen liggen voor na 1 januari 2014
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #186 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:28:27
Ik zal me even herhalen: het wordt verboden de indruk te wekken dat je blauwe armaturen (geen signalering dus!) hebt. Transpante kappen vallen hier niet onder.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #187 Gepost op: 25 oktober 2013, 00:38:23
GHoi Frank, ik had het al gelezen....doch zal ik Die lange motormuis dan even herhalen:

Sylvester stelt de vraag "Dus dan zou je een doorzichtige balk ook niet op je dak mogen hebben, want gezien de hedendaagse balken, zou je dus Blauwe verlichting kunnen hebben."

Waarop dielangemotormuis zegt:
IS correct en tevens juist over.

En dat is nu net mijn punt met "de indruk te wekken"
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #188 Gepost op: 25 oktober 2013, 05:27:33
Citaat van: VKRC link=msg=1213416 date=1382654303
GHoi Frank, ik had het al gelezen....doch zal ik Die lange motormuis dan even herhalen:

Sylvester stelt de vraag "Dus dan zou je een doorzichtige balk ook niet op je dak mogen hebben, want gezien de hedendaagse balken, zou je dus Blauwe verlichting kunnen hebben."

Waarop dielangemotormuis zegt:
IS correct en tevens juist over.

En dat is nu net mijn punt met "de indruk te wekken"
Maar in de RV wordt blauwe armaturen geschreven, niet blauwe signalering... Het is dus verboden de indruk te wekken dat je blauwe armaturen hebt, het wordt niet verboden de indruk te wekken dat je blauwe signalering hebt.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #189 Gepost op: 25 oktober 2013, 07:32:34
Citaat van: VKRC link=msg=1213412 date=1382653396
Ben ik ook benieuwd naar  998765
Ik heb namelijk sets (4) transparante kappen liggen voor na 1 januari 2014
En waarom schroef je die er niet meteen op? Kun je het hele gedoe voorkomen. Oh wacht, je moet wel want het dient een doel, een zijweg die je moet bewandelen waarvan eens ooit misschien duidelijk zal worden waarom... ??? Ik pak alvast de popcorn, ik ben gek op processen  098uo