Dan ga ik toch een stukje met VKRC mee, want wanneer wek je een bepaalde indruk.
Natuurlijk met een blauwe kap ben je snel klaar wat betreft het wekken van een indruk maar,
wanneer ik beschik over transparante kappen met daarin gemonteerd een aantal leds, die uitgeschakeld ook gewoon transparant zijn en ingeschakeld blauw dan lijkt het mij dat ik in basis niet de indruk wek blauwe verlichting in te kunnen schakelen.
Er is dus een zekere kennis van zaken noodzakelijk die de gemiddelde diender vast wel zal bezitten aangezien de voertuigen bij de politie ook steeds vaker over transparante kappen beschikken en uitgeschakeld over transparante leds, zij zouden dus horen te weten dat leds pas een bepaalde kleur uitstralen als ze geactiveerd zijn en zouden daarom van mening
kunnen zijn dat ik blauwe verlichting kan inschakelen echter, moet ik het verhaal inwerking stellen om ze te laten zien dat er amber verlichting door de leds uitgestraald wordt terwijl het feitenlijk niet noodzakelijk is om ze te activeren om een verbaal te kunnen schrijven, de indruk is namelijk al gewekt anders wilde men het niet controleren ....
Dat betekent heel zwart wit dat elke vorm signalering in de huidige vorm waarbij de kleur van het licht pas bepaald wordt wanneer de leds ingeschakeld zijn (met de huidige transparante leds) dat elk voertuig waar deze vorm van signalering op gemonteerd is ook strafbaar is, het gaat immers niet meer om de kleur die daadwerkelijk wordt uitgestraald na inschakeling...... maar nogmaals dat is heel zwart / wit.
Als ik advocaat van het beruchte duiveltje wil spelen dan zou ik kunnen kiezen om de KLF van een dergelijke signalering te voorzien, niet geactiveerd transparant, wel geactiveerd amber en ik denk dat ik rijp ben om een PV uit te lokken immers een vorm van signalering in combinatie met het voertuig zal enorm snel de bewuste indruk wekken...... ik denk daarom ook dat er juridisch nog wel wat uit te vechten kan zijn en dan vooral ten aanzien van het feit wanneer je een indruk wekt.....
Helaas voor de leifhebbers van een proefproces, ik zal het niet uitlokken ik laat alles lekker zoals het origineel is