Daarnaast valt het me regelmatig op dat je redenen zoekt om een oranje zwaailicht/flitslicht te gebruiken op je eigen personenauto. Als ik je een goedbedoeld advies mag geven: het zwaailicht snel verkopen, zodat je niet in de verleiding komt om dingen te doen 1) die niet mogen en 2) waarvoor je niet verzekerd bent. Met name dat laatste gaat je aardig centen kosten als je betrokken raakt bij een ongeval. Een personenautoverzekering dekt dat soort capriolen niet.
Het valt je regelmatig op dat ik redenen zoek om mijn flitslamp te gebruiken?
Ik gebruik hem wanneer ik hem nodig heb en vraag mij dingen af of dit mag ja of nee en zal dit dan hier op het forum onder andere navragen. Wanneer dit niet is toegestaan dan zou ik hem ook echt niet zomaar gebruiken.
Als evenementen verkeersregelaar gebruik ik mijn flitsers hier in de omgeving als dit nodig is om het verkeer erop te wijzen dat er iets gaande is.
Wanneer er iets gaande is op de snelweg wanneer het voor mijn auto gebeurd en ik ben als eerste TP dan zou ik hem gebruiken als gevaaraanduiding en dit is voor zover ik het op het forum heb gelezen toegestaan. Dit is in het verleden eenmalig gebeurd bij een oprit naar de snelweg waardoor ik het overige verkeer kon manen naar de andere weghelft zodat de mensen van het ongeval (gelukkig alleen materiële schade) de weg vrij konden maken naar het bijzijnde busbaan. Nadat men op de busbaan verder konden met hun papierwerk ben ik weer verder gegaan. Men heeft mij nog vriendelijk bedankt.
Echter zou ik mijn flitslampen nooit gebruiken wanneer ik mij in het verkeer begeef en zeker niet om als een hulpverleningsvoertuig. Ik ben daar niet voor opgeleid en heb geen blauwe lampen en heb geen vergunningen ervoor dus ben ik daar niet de juiste persoon ervoor.
Wel kijk ik naar mogelijkheden wanneer je bijvoorbeeld niet in het bezit bent van een vierkant bord en wel van een flitslamp of dit dan ook zou kunnen. Hier word aangegeven van niet, heb tot op heden nog niet gezien dat andere het deden of doen dus kan geen voorbeelden geven dat het wel gedaan word.