Ssstttt, breng ze nu niet op ideeën
Die hadden we zelf toch ook al.....
@DeMassel, ik begrijp je beweegredenen....maar als RWS puur voor buffer is de noodzaak er niet. (Blauw is niet beter zichtbaar dan Amber....Rood trouwens wel )
Dan zou het eerder zijn om het te gebruiken om eerder "ter plaatse" te kunnen komen, waar weer zeer veel economisch voordeel bij is....
Klopt, alleen heeft de overheid beslist dat het verkeerregelen niet meer een hoofdzaak moet zijn van de Politie, die heeft andere taken. Vandaar ook de raamcontracten met IM bedrijven, echter als deze over de vluchtstrook rijden met AMBER aan worden die vaan "geblokt"/"geknepen". Mensen weten ook niet en snappen ook niet dat we dan over de vluchtstrook mogen en in sommige gevallen ook mogen voorkruipen. In dat geval zou voor en RWS en IM inzetten Blauw veel beter zijn.
Het overgrote deel van VKR's weet niet eens hoe ze met Amber om moeten gaan en zo vaak zal het ook niet voorkomen dat een VKR Blauw nodig zal hebben.
Verder zal je als je VKR-voertuigen gaat uitrusten met Blauw een select groepje medewerkers er eerst voor moeten opleiden en aangezien de meeste bedrijven er vermoedelijk geen geld aan willen uitgeven zal het niet snel gebeuren.
En waarom zouden de bedrijven dit niet doen? Dan krijgen ze minder kortingen op hun contracten en inzetten.
Voordeel IM en RWS=> sneller en beter begrepen ter plaatse en ik ben van mening ook minder ongevallen bij het ter plaatse komen.
Voordeel Politie=> Personeel weer sneller inzetbaar voor de overige taken.
Voordeel weggebruiker=> Sneller materieel en personeel ter plaatse om de wegen weer vrij te maken.
De schouwkaart is een mooie aanvulling, maar eigenlijk hoort die in je hoofd te zitten op het moment dat je professioneel met de weg bezig bent.
En eigenlijk is hij samen te vatten met twee afkortingen die eigenlijk niet meer gebezigd worden in Nederland.
PAM(ABBS)AN Ik heb ze even in elkaar geschoven omdat de tweede afkorting te maken heeft met verwondingen die het waard zijn om te melden.