@thetwin84, Je kan het heel simpel maken. Gebruik ter afwending van gevaar als bedoeld in art. 5 ( waarbij je niet de intensie hebt om een gevaar te zijn ) mag, evenzo als het gebruik door voorschrift.
Als hij valt onder één van de opties van A t/m G.
Je eigen voertuig zal niet ingericht zijn onder C en in geval van beveiliging van een ongeval val je ook niet onder B.
Dit is een eigen uitleg, dit staat zo niet in de regels. Elk voertuig gebruikt voor het onderhoud van op en aan wegen evenzo als voertuigen die worden gebruikt voor hulpverlening, reparatie en/of bergen en/of wegslepen mag een amber zwaailicht voeren. De wetgeving spreekt niet over het soort voertuig en/of de inrichting ervan buiten 1 categorie en dat is de transportbeveiliger.
C is wel een regel maar wanneer ik met een normale auto een andere auto afsleep mag ik daarvoor een amber zwaailamp gebruiken om het extra gevaar aan te geven. En als ik een iets grotere gereedschapskist dan normaal in mijn kofferbak plaats kan ik mij al beroepen op ingericht voor. Onderdeel C is in mijn ogen dus ook een te groot leeg gat.