Goedemorgen, Rob Shuter hier, CEO Vodafone Nederland.
Ik wil jullie weer graag een update geven over de netwerkstoring. Het is nu circa 9 uur vrijdagochtend 6 april. We hebben voortgang gemaakt en wat teleurstelling moeten overkomen. Wat ons 2G-netwerk betreft, onze kern voice en sms diensten,
kan ik zeggen dat we de dienstverlening voor ongeveer 75% van de getroffen klanten hebben kunnen herstellen.
Het zal nog de rest van de dag duren voordat we de dienstverlening naar de overige 25% kunnen hervatten.
We hadden gehoopt dit ook deze ochtend al te kunnen realiseren. We zijn dus wel wat teleurgesteld met deze voortgang,
maar we blijven uiteraard hard doorwerken.
Het herstel van ons 3G-netwerk verloopt volgens plan. We hebben de dienstverlening voor een groot gedeelte in Rotterdam,
Den Haag en Rotterdam Havens kunnen hervatten. We blijven echter op beide netwerken, dus zowel op voice als data,
gedurende de dag problemen houden op het gebied van netwerkkwaliteit, opstopping en gesprekskwaliteit.
Dit spijt ons, maar het is helaas een gevolg van het weer operationeel krijgen van ons netwerk na een omvangrijke storing als deze.
Het spijt mij dat ik deze updates in het Engels moet geven. Ik ben nog maar een week hier in Nederland en u kunt zich vast
voorstellen dat ik nog geen tijd heb gehad voor Nederlandse les.
BRON:
CEO Vodafone geeft vijfde update over storingCEO Rob Shuter Vodafone Nederland deel 5