GRIP 1 Zeer grote brand (Bedrijfspand naast Vodafone) Cairostraat - Rotterdam 04-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Bedrijfspand naast Vodafone) Cairostraat - Rotterdam 04-04-2012  (gelezen 21444 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Achtergrondinformatie oorzaak Vodafone netwerkstoring
Uploaded by vodafonenl on Apr 7, 2012
CEO Vodafone Nederland Rob Shuter geeft meer achtergrondinformatie op de plek waar de brand afgelopen woensdag woedde. De video geeft een beeld van de beschadigingen aan het gebouw door de brand en hoe de herstelwerkzaamheden handmatig plaatsvinden.

0:37. Is dat nou zo'n grote gasfles die daar op het dak ligt?  :-\
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Yep, er werd / was aan het dak gewerkt van het gebouw dat in brand stond. Als je op de foto's kijkt zie je dat er ook rand beveiliging op het dak geplaatst is om te voorkomen dat de werkers van het dak kunnen vallen. De ontploffingen zullen ongetijfeld ook veroorzaakt zijn door de gasflessen die als pakketten op het dak stonden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Brand Cairostraat: politie gaat niet uit van misdrijf
Datum incident: 10-04-2012 Locatie: - District/dienst: Waterweg-Noord
Datum publicatie: 10-04-2012 12:16

Woensdagochtend 3 april ontstond een grote brand in een bedrijfspand in de Rotterdamse Cairostraat. De brand sloeg over
op een ander pand en dat had een grote storing in een mobiel netwerk tot gevolg. De politie heeft na onderzoek geen
aanwijzingen gevonden die duiden op een misdrijf.


Uit onderzoek blijkt dat de brand in het pand begon. De oorzaak daarvan is onduidelijk, maar de politie heeft geen aanwijzingen
of feiten aangetroffen die duiden op een misdrijf.

BRON: Politiepersbericht Rotterdam - Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Gratis bellen na storing Vodafone

Vodafone biedt al haar klanten vier dagen gratis bellen en sms’en aan ter compensatie van de storing na de brand in Rotterdam.

Van 2 mei tot en met 5 mei kunnen alle Vodafone-klanten de gehele dag gratis bellen en sms’en binnen Nederland. Dit geldt voor zowel prepaid-klanten als abonnees en betreft nationale telefoongesprekken en sms-berichten naar zowel Vodafone-klanten als klanten op netwerken van andere telecomaanbieders. Klanten met een data-abonnement voor tablets krijgen 10 procent korting op het abonnement in de maand mei. Het gebaar geldt voor klanten van Vodafone, Sizz en Blyk.
“Wij betreuren het ongemak voor onze klanten in de afgelopen periode en willen met dit gebaar de pijn verzachten”, zegt Rob Shuter, CEO Vodafone Nederland.
Vodafone heeft in Nederland 5,3 miljoen klanten. Een kwart van de klanten van Vodafone ondervond hinder van de storing die 4 april jongstleden ontstond na brand in een belangrijke netwerklocatie in Rotterdam. Als gevolg van hitte-, water- en rookschade bleef het netwerk van de telecomprovider dagenlang instabiel. Pas een week na de brand meldde het bedrijf dat het netwerk zo goed als hersteld was.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/11898233/__Gratis_bellen_na_storing_Vodafone__.html


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
net sms'je gehad van Vodafone:

in verband met onze netwerk storing bel en sms je gratis in Nederland van 2 t/m 5 mei. kijk voor meer info op www.vodafone.nl/herstel
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 6 december 2012, 22:17:07
Onderzoek uitval Vodafone na brand april 2012 afgerond



Op 4 april 2012 werd brand ontdekt in een netwerkcentrale van Vodafone in Rotterdam. Hierdoor werd het Vodafonenetwerk in de regio Rotterdam en Den Haag volledig onbruikbaar. Agentschap Telecom heeft onderzoek gedaan naar de gevolgen van deze uitval.
Wettelijke basis

Agentschap Telecom is verantwoordelijk voor het toezicht op het gebied van aftappen en dataretentie. Telecomaanbieders zijn onder meer verplicht alle telefoongegevens over de contacten van hun klanten een jaar lang te bewaren. De internetgegevens moeten een half jaar bewaard blijven. Politie en justitie kunnen deze gegevens eventueel opvragen voor onderzoek naar misdrijven. Agentschap Telecom ziet er op toe dat deze gegevens op een juiste manier en voor de juiste termijnen worden bewaard.
Daarnaast is het agentschap vanaf juni 2012 toezichthouder op het gebied van de continuďteit van telecomnetwerken. Telecombedrijven zijn verplicht zo veel mogelijk te doen om te voorkomen dat er telefoonstoringen ontstaan. Vodafone heeft er in toegestemd dat Agentschap Telecom, vooruitlopend op het ingaan van deze wet, keek naar de maatregelen om de continuďteit bij Vodafone te waarborgen. Daarmee heeft Vodafone het agentschap in staat gesteld om een verkennend onderzoek uit te voeren over de continuďteit van het netwerk van deze operator.
Resultaten verkenning

Tijdens het onderzoek is duidelijk geworden dat de database voor de verkeersgegevens en de back-up daarvan in dezelfde ruimte stonden. Deze beide installaties zijn door rook-en waterschade verloren gegaan. Hierdoor is Vodafone niet in staat gebleken alle benodigde verkeers- en locatiegegevens te verstrekken over de wettelijk vereiste periode van twaalf maanden voorafgaand aan de brand.
Dit heeft geen grote problemen bij politie en justitie opgeleverd.
Ander bedrijf

De brand is ontstaan in een bedrijf dat in hetzelfde pand als de Vodafonecentrale was gevestigd. Bij de risicoanalyse die Vodafone had uitgevoerd, was geen rekening gehouden met de andere bedrijven die in het pand zitten. Agentschap
Telecom adviseert alle aanbieders van telecom bij de keuze voor hun netwerklocaties ook de externe risico’s te evalueren omdat deze voor de continuďteit van hun dienstverlening risico’s kunnen opleveren.
Vodafone heeft een mobiele netwerkcentrale ingezet om de crisis te managen. Dit is een trailer met daarin een mobiele centrale die de apparatuur die was uitgevallen, kon vervangen. Door de komst van deze trailer is het verkeer (bellen en sms) al vrij snel weer op gang gekomen. Agentschap Telecom vindt dat Vodafone met deze trailer aantoont voorbereid te zijn om de impact van uitval te beperken. Vodafone heeft een reactie op het onderzoek gegeven en deze opmerkingen zijn verwerkt in het onderzoek.

De samenvatting van het onderzoek vindt u rechts op deze pagina, onder 'Downloads'.
http://www.agentschaptelecom.nl/actueel/nieuws/2012/onderzoek-uitval-vodafone-na-brand-april-2012-afgerond