GRIP 1 Zeer grote brand (Bedrijfspand naast Vodafone) Cairostraat - Rotterdam 04-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Bedrijfspand naast Vodafone) Cairostraat - Rotterdam 04-04-2012  (gelezen 21263 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
NOS journaal heeft het over het pand naast Vodafone


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Voor zover bekend is de serverruimte niet afgebrand.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Dan kan je nog z zo'n goeie airco hebben... Maar als aan de andere kant van de muur de zaak in de hens staat hou je dat nooit bij. En zolang e geen brand door of overslag is doet die sprinkler ook niets.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
In hoeverre kan zo'n storing invloed hebben op de hulpdiensten?
Aangezien hier in Kennemerland een aantal meldingen zijn van de Ambulancedienst met: Storing Vodafone


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
In hoeverre kan zo'n storing invloed hebben op de hulpdiensten?
Aangezien hier in Kennemerland een aantal meldingen zijn van de Ambulancedienst met: Storing Vodafone

Ligt er ook aan waar de mobiele telefoons van de diensten op werken. Denk dat C2000 geen impact zal ondervinden.
Weet dat iemand (Vodafone klant) mij een sms-je heeft gestuurd vanochtend vanuit Schiedam die nog niet is aangekomen.
En ergens in de persberichten heb ik al gehoord dat het invloed heeft op 400 zendmasten.


ChrisRT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Risks and issues are my life
09:29:26 04-04-12   GROUP-1   Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.

Ik zit in Kralingen en Mijn Vodafone mobiel werkt nog prima.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Kan er verder niet over oordelen. Zit met twee telefoons bij opa KPN. ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
NOS journaal heeft het over het pand naast Vodafone

Ik kan hier veel over zeggen, maar ik zal niet teveel in details treden. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik meerdere malen in het betreffende pand (van Vodafone) ben geweest en op vrijwel alle foto's zie ik het naastgelegen pand branden. Het zou bij Vodafone begonnen kunnen zijn en zijn overgeslagen (of andersom), de meldingen beginnen ook met Vodafone en in een later stadium verschijnt het adres van de buren. Zelfs al is er brand geweest bij de buren, dan nog is de kans groot dat de apparatuur door de hitte en/of waterschade ernstige schade heeft opgelopen.


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Vodafone weet nog niet hoelang de storing gaat duren. Omdat het binnen nog te warm is mogen mensen nog niet naar binnen. Dat monteurs het pand nog niet inmogen heeft te maken met dat de brand weer kan oplaaien. De brandweer is nog bezig met sloopwerkzaamheden. Omdat de brand ook in het dak gezeten heeft. Om zeker te zijn dat de brand uit is, moet de brandweer delen wegslopen.

https://twitter.com/mediatvnl


Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
www.vodafone.nl:

Vanochtend rond 5 uur is nabij een netwerkcentrale van Vodafone in Rotterdam een grote brand uitgebroken. De brandweer heeft de brand inmiddels onder controle. Het is niet duidelijk hoe de brand is ontstaan.
Uit veiligheidsoverweging is alle elektriciteit in de netwerkcentrale waar de brand in Rotterdam woedt, inmiddels afgesloten. Dit houdt in dat geen van de apparatuur in het pand nog functioneert waardoor zowel het 2G netwerk (bellen, SMS en machine to machine communicatie), het 3G netwerk (mobiel internet) in de Randstad regio grotendeels is uitgevallen. Hierdoor is in de regio geen sms, spraak en dataverkeer mogelijk. Voor ongeveer eenderde van de landelijke klanten is ook voicemail niet beschikbaar. Op dit moment is een noodvoorziening onderweg naar het gebied om het 2G netwerk weer op te starten. De verwachting is dat het 2G netwerk aan het einde van de dag weer operationeel is. Ongeveer een kwart van de klanten van Vodafone ondervindt hinder van de storing.
Klanten die via het 3G netwerk bellen en sms-en, worden automatisch naar het 2G netwerk overgezet zodra dat weer werkt. Klanten hoeven geen handmatige handelingen te verrichten, behalve als ze de netwerkinstellingen handmatig hebben doorgevoerd. Om het 2G netwerk zo goed mogelijk te laten opstarten, verzoekt Vodafone klanten het dataverkeer in eerste instantie te beperken. Het is niet duidelijk wanneer het G3 netwerk weer functioneert.

Vodafone betreurt het ongemak en werkt met man en macht aan het herstellen van het netwerk. Zodra er meer nieuws is, volgt een update.