Nog sterker: ze
moeten alles eraf halen als ze oversteken. Er mag geen blauw/blauw gevoerd worden door niet aangewezen hulpverleningsdiensten (politie/ brandweer/ambulance/ bloedblabla etc)
Wat ik mij eerder afvraag is het volgende:
Als het RVV van toepassing is, is het dan een openbare weg? Waarschijnlijk niet want er zal wel een slagboom of portier staan.
Als het geen openbare weg is, is het dan een weg? De definitie van het RVV: "wegen: alle voor het
openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;"
Nee dus want ik kan er als burger niet zomaar op rijden want er staat een slagboom/ portier etc
Dus is het wel rechtsgeldig die kreet "het rvv is van toepassing". Want als dat zo is kan geen portier of slagboombedienaar mij (als politie ambtenaar) de toegang ontzeggen: hoofdstuk 9 artikel 158 rvv (en de rest van alle blabla). En dat betekend...... dat een blauwe lamp niet is toegestaan!
De wet is krom en ik ben
Naast het gegeven dat deze wannabee's moeten op<censuur> want dit slaat nergens op! Waarom zou je willen doen alsof je een politieauto bent? Nep-Politie-Striping op de auto, blauwelampjes op het dak en misschien ook wel een leuk blauw met wit pakje: kijk ik doe net als of......
i<censuur>t