Uitrukken in beeld hulpdiensten rond het Gooimeer, de cijfers en in statistiek.

Auteur Topic: Uitrukken in beeld hulpdiensten rond het Gooimeer, de cijfers en in statistiek.  (gelezen 7690 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Je weet dat ik je hoog heb zitten.
Het is dus ook zeker geen aanval, ik denk echter dat een slager die zijn eigen vlees keurt altijd gekleurd zal zijn. (niet alleen rood van het bloed)
Die schijn moet je bij voorbaat al voor zijn.
Natuurlijk sta ik als geen ander achter het standpunt dat veel werk op de randmeren werk is voor bergers.
Die daar een legitieme/eerlijke boterham aan kunnen verdienen.
Echter, je komt daarmee aan een (gesubsidieerd) speeltje van een aantal mensen, die zullen niet snel toelaten dat je dat afpakt.
Hoeveel problemen hebben we niet gehad met de IJsbaan omdat we een baantje veegden en muziek draaiden op het meer voor de kust.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


guest11765

  • Gast
kijk nou sla je meteen de spijker op zijn kop.
Dus omdat jullie een baantje veegden (waarschijnlijk creerden jullie een gratis schaatsbaan), vond de betaalde ijsbaan het niet zo leuk. En dat vind jij weer niet leuk.

De KNRM helpt mensen ook naar de kant/haven, en dan vinden de betaalde bergers op het meer niet leuk.

Zie je de overeenkomst? KNRM > baantje vegen! Bergers> Ijsbaan


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
kijk nou sla je meteen de spijker op zijn kop.
Dus omdat jullie een baantje veegden (waarschijnlijk creerden jullie een gratis schaatsbaan), vond de betaalde ijsbaan het niet zo leuk. En dat vind jij weer niet leuk.

De KNRM helpt mensen ook naar de kant/haven, en dan vinden de betaalde bergers op het meer niet leuk.

Zie je de overeenkomst? KNRM > baantje vegen! Bergers> Ijsbaan
Helemaal mee eens!
De taak en doelstelling van de schaatsbaan was dan ook SCHAATSBAAN

De taak en doelstelling van de KNRM is zeker NIET bergen en slepen maar REDDEN

Dat we het zo makkelijk eens zouden worden verwachte ik werkelijk niet na alle discussies hier
Dank je!!
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


guest11765

  • Gast
Helemaal mee eens!
De taak en doelstelling van de schaatsbaan was dan ook SCHAATSBAAN

De taak en doelstelling van de KNRM is zeker NIET bergen en slepen maar REDDEN

Dat we het zo makkelijk eens zouden worden verwachte ik werkelijk niet na alle discussies hier
Dank je!!

O ik ben het ook helemaal met je eens dat de KNRM niet moet bergen, maar als jij dan even kan aantonen op papier wat werkelijk de scheidingslijn is tussen bergen en redden, dan lees ik graag dat officiele document.
O ja, vergeet ik bijna, dan moet de berger natuurlijk ook niet gaan redden! Om even in jou vorm van het verhaal te blijven.
Fijn he, als mensen het eens kunnen worden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
O ik ben het ook helemaal met je eens dat de KNRM niet moet bergen, maar als jij dan even kan aantonen op papier wat werkelijk de scheidingslijn is tussen bergen en redden, dan lees ik graag dat officiele document.
O ja, vergeet ik bijna, dan moet de berger natuurlijk ook niet gaan redden! Om even in jou vorm van het verhaal te blijven.
Fijn he, als mensen het eens kunnen worden.
zonder mij in jullie boeiende discussie te willen mengen, maar is het aanzetten tot een strafbaar feit kapitein Haeck, niet net zo strafbaar als het feit op zich? niemand is wettelijk tot bergen verplicht, tot reddenis iedereen dat wel. (Tenzij redelijkerwijs niet enz enz, maar dat moet je dan wel aan kunnen tonen)

@Xandor Hoe wilden ze nou in godsnaam 20.000 schaatsers 50 EHBO'rs van hetschitterende Gooimeerijs verplaatsen naar een ijsbaan van 150 bij  50 meter, en daar nog voor laten betalen ook? Het schaatsen op natuurijs dient altijd gratis te zijn, het wordt ons aangeboden door moeder natuur en de natuur is van iedereen. Uitzonderingen vormen natuurlijk georganiseerde tochten en wedstrijden.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Bij de KNRM betalen alleen de leden vrijwillig mee.

Bij de gesponsorde redders/bergers betalen we allemaal onvrijwillig mee want de sponsorbedrijven trekken het sponsorbedrag gewoon af van de inkomstenbelasting en kunnen zo een activiteit/hobby/status oid in stand houden.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Graag ontopic  O0
De discussie over bergen en redden is al in diverse topics in dit board aan de orde geweest.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Mag die onzin, dat er gesponsorde bergers bestaan,  dan onweersproken blijven staan? Ik zou daar graag nog wel even wat voorbeelden van willen zien, ik ken ze niet...

Het topic gaat hier juist over, er blijkt niets uit de eerdere beweringen dat bergers maar uitvaren wanneer ze zin hebben en niet 24/7 dagen per week inzetbaar zouden zijn.

Eerder blijk uit de controleerbare cijfers van het eerste kwartaal dat het in ieder geval mogelijk is om een 100% response score te halen voor een berger, aan alle oproepen werd gehoor gegeven door de waterhulpdienst, in 8 van de 10 uitrukken (80%) van de gevallen arriveerde hun team als eerste en kon ook het incident klaren.

Deze cijfers zijn van alle kanten bekeken, maar blijken keihard en overeind te blijven staan. In het eerste kwartlaal speelden de andere diensten (waaronder HOGE) eigenlijk nauwelijks een rol naast deze bedrijfshulpdienst (die echt geen sponsor kent, of het moet een  geheime sponsor zijn...)
Die rol hoefden de andere diensten ook niet te spelen, want alle uitrukken op de omgeslagen cat na, betroffen gewoon domme pech en waren niet levens bedreigend (ook de omgeslagen cat niet), dus ze spaarden eigenlijk gewoon hun krachten en materiaal tot er echt iets van hun gade voorbij kwam   ;D  8)   O0


peter k

  • Centralist/Brandweerman
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Mag die onzin, dat er gesponsorde bergers bestaan,  dan onweersproken blijven staan? Ik zou daar graag nog wel even wat voorbeelden van willen zien, ik ken ze niet...

Het topic gaat hier juist over, er blijkt niets uit de eerdere beweringen dat bergers maar uitvaren wanneer ze zin hebben en niet 24/7 dagen per week inzetbaar zouden zijn.

Eerder blijk uit de controleerbare cijfers van het eerste kwartaal dat het in ieder geval mogelijk is om een 100% response score te halen voor een berger, aan alle oproepen werd gehoor gegeven door de waterhulpdienst, in 8 van de 10 uitrukken (80%) van de gevallen arriveerde hun team als eerste en kon ook het incident klaren.

Deze cijfers zijn van alle kanten bekeken, maar blijken keihard en overeind te blijven staan. In het eerste kwartlaal speelden de andere diensten (waaronder HOGE) eigenlijk nauwelijks een rol naast deze bedrijfshulpdienst (die echt geen sponsor kent, of het moet een  geheime sponsor zijn...)
Die rol hoefden de andere diensten ook niet te spelen, want alle uitrukken op de omgeslagen cat na, betroffen gewoon domme pech en waren niet levens bedreigend (ook de omgeslagen cat niet), dus ze spaarden eigenlijk gewoon hun krachten en materiaal tot er echt iets van hun gade voorbij kwam   ;D  8)   O0

Je spreekt van oproepen maar ze zijn niet opgeroepen ze gaan varen op iemand anders hun oproep


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Je kan vooraf niet weten of iets levensbedreigend is of kan worden. Zonder hulp kunnen hulpverleningen levensbedreigend worden. Met de huidige watertemperatuur en drukte op d wateren is die kans veel hoger. Hiernaast moet ik Peter gelijk geven ze worden niet gealarmeerd maar kiezen er zelf voor, dan haal je altijd 100% omdat je kan kiezen wat belangrijk is.

9910001
9910001