Landelijke P2000-storing 06-04-2012

Auteur Topic: Landelijke P2000-storing 06-04-2012  (gelezen 11181 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #40 Gepost op: 6 april 2012, 17:15:48
Hoe komen de pagers er eigenlijk achter dat ze 'buiten bereik' zijn?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #41 Gepost op: 6 april 2012, 17:58:34
Hoe komen de pagers er eigenlijk achter dat ze 'buiten bereik' zijn?

Ik denk dat ze constant verbinding maken. In ieder geval het tijdsklokje word constant op de servertijd gezet. Als je hem reset of buiten bereik raakt, loopt die vaak ook de verkeerde kant op.


Maar Hunter weet het vast beter.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #42 Gepost op: 6 april 2012, 18:40:00
Dat hoef je mij niet te vertellen, maar dat terzijde ;)

Waar het om gaat is, hoe weet de meldkamer dat P2000 niet werkt, zonder dat ze zelf alarmeren?

Volgens mij doordat er elke minuut een testalarmering over P2000 loopt.
Dat kan heel goed een trigger wezen om te merken dat het systeem niet meer werkt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #43 Gepost op: 6 april 2012, 19:10:32
Ben niet wakker geworden. Denk dat mijn Bravo 800 van GHOR Amsterdam geen melding  geeft bij geen bereik.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #44 Gepost op: 6 april 2012, 21:22:55
Ben niet wakker geworden. Denk dat mijn Bravo 800 van GHOR Amsterdam geen melding  geeft bij geen bereik.

Remco
Geef mij er ook maar zo een dan. Ik baalde er behoorlijk van dat ik voor niks wakker moest worden. Dit is nog irritanter dan een loze OMS.


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #45 Gepost op: 6 april 2012, 21:53:18
;D niet wakker geworden maar wel meldingen en ok niet afgegaan ;D


P2000-Marvin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
  • Delft, Haaglanden (15)
Reactie #46 Gepost op: 6 april 2012, 22:33:13
Nou hier wel hoor, hij piepte als ik weet niet wat. Ik denk m'n pieper is kapot.

Batterij er uit en verder slapen, na 5 minuten ofzo toen ging hij weer piepen: BUITEN BEREIK. Ik meteen op twitter gekeken op het woordje "P2000" en de tweets stroomde binnen. :P

Vervelend om dan zo vroeg wakker te worden :(
Redacteur & Fotograaf voor District8.net


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #47 Gepost op: 6 april 2012, 22:43:55
Nou hier wel hoor, hij piepte als ik weet niet wat. Ik denk m'n pieper is kapot.

Batterij er uit en verder slapen, na 5 minuten ofzo toen ging hij weer piepen: BUITEN BEREIK. Ik meteen op twitter gekeken op het woordje "P2000" en de tweets stroomde binnen. :P

Vervelend om dan zo vroeg wakker te worden :(

Waar kun je zo'n zuinige pieper kopen die het ook zonder batterijen doet?  098uo 98uiye
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #48 Gepost op: 6 april 2012, 23:15:14
Hoe komen de pagers er eigenlijk achter dat ze 'buiten bereik' zijn?

Het netwerk geeft minimaal 1x per minuut een signaal. Met name overdags wordt er binnen die tijd altijd wel een alarmering verzonden (of meerdere), maar op rustige momenten worden er 'lege' datapakketjes gestuurd, een minuut na de laatste alarmering. Zo ontstaat er nooit een gat van langer dan 1 minuut en daarop kan de "out of range" timer worden geprogrammeerd. Deze zal nooit op 1 minuut staan omdat elke pager weleens een bericht kan missen waardoor er een gat van meer dan 1 minuut kan ontstaan. Dergelijke timers staan dan ook meestal op 5 minuten als ik mij niet vergis. Als de pager 5 minuten niets heeft ontvangen (lees; geen P2000-signaal heeft gedetecteerd), dan is dat toch wel een zorgwekkende situatie lijkt mij, daar is de out-of-range timer in het leven geroepen, elk semafoonnetwerk heeft dat, dat is dus niet iets specifieks van P2000.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #49 Gepost op: 7 april 2012, 16:32:32
Mee eens, veel regio's hebben immers al een communicator. De vraag is echter in hoeverre men verplicht is om telefoon aan te laten 's nachts? Ik zou daar zelf niet vrolijk van worden, ik heb wat kennissen die een iets ander ritme hebben en mij soms 's nachts of in de vroege ochtend al SMS'en, daar zou ik echt niet op zitten te wachten...

Inmiddels hebben zelfs alle regio's een Communicator heb ik vernomen.

De piketteurs worden bij ons wel geacht telefonisch bereikbaar te zijn. Wat men daarom ook wel doet is op de telefoon een apart profiel aanmaken (stil) en/of de 'contactpersoon' Communicator dit profiel laten overrulen. Vaak ook met een aparte ringtone.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s