Landelijke P2000-storing 06-04-2012

Auteur Topic: Landelijke P2000-storing 06-04-2012  (gelezen 11201 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #10 Gepost op: 6 april 2012, 09:53:10
Hier in Flevoland hetzelfde. Inmiddels doet hij het weer.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #11 Gepost op: 6 april 2012, 10:05:49
Bij mij (Za-Wa) ging ie eerst ook af vanwege geen signaal, Eventjes later een alarmering via de sms dat we prio 1 op moesten komen naar de kazerne vanwege uitval van het alarmeringsnetwerk...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2012, 10:09:12
Bizar wel, blijkbaar was er een centraal probleem, er is inderdaad landelijk geen signaal uitgezonden tussen 05:12 en 05:36. Ben toch wel erg benieuwd of zich incidenten hebben voorgedaan in die tussentijd...


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #13 Gepost op: 6 april 2012, 10:11:24
Bizar wel, blijkbaar was er een centraal probleem, er is inderdaad landelijk geen signaal uitgezonden tussen 05:12 en 05:36. Ben toch wel erg benieuwd of zich incidenten hebben voorgedaan in die tussentijd...

Hunter, hoe is het mogelijk dat P2000 in geheel Nederland een periode stil ligt?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2012, 10:16:09
Hunter, hoe is het mogelijk dat P2000 in geheel Nederland een periode stil ligt?

Goeie vraag, ik heb het netwerk niet gebouwd, maar wat ik wel weet is dat er net als bij C2000 en GSM een centraal systeem is, waardoor alle masten in Nederland op hetzelfde moment, hetzelfde signaal uitzenden. Ook wordt de P2000-tijd (die de pagers kunnen gebruiken om de tijd bij te stellen) centraal gegenereerd. Als dat centrale systeem (vermoedelijk in Driebergen) plat ligt en er is geen goede backup (waar kennen we dat van), dan kan het wel eens knap lastig worden...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2012, 10:18:14
Ik stond naast m'n bed, maar hoorde aan de manier van piepen dat het iets anders was dan een 'normale' melding, misschien noodalarmering ofzo. Maar er viel voor de rest niets te zien, dus maar weer terug het bedje in. Als ze je nodig hebben piepen ze nog wel een keer ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #16 Gepost op: 6 april 2012, 10:21:51
Ik stond naast m'n bed, maar hoorde aan de manier van piepen dat het iets anders was dan een 'normale' melding, misschien noodalarmering ofzo. Maar er viel voor de rest niets te zien, dus maar weer terug het bedje in. Als ze je nodig hebben piepen ze nog wel een keer ;D

ik krijg zo'n antennemastje in beeld als ik geen ontvangst heb, wel erg klein trouwens.

ben ook erg benieuwd. was het trouwens alleen p2000 of ook c2000 dat plat lag?


Vital1ty

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Persoonlijk Domein
Reactie #17 Gepost op: 6 april 2012, 10:25:26
ik krijg zo'n antennemastje in beeld als ik geen ontvangst heb, wel erg klein trouwens.

ben ook erg benieuwd. was het trouwens alleen p2000 of ook c2000 dat plat lag?

Alleen p2000. C2000 was volledig operationeel bij ons.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #18 Gepost op: 6 april 2012, 10:41:24
Luid gewekt door mn pieper, geen bereik meer. Uit/aan gezet, even gewacht, geen verandering. Toch maar even de AC gebeld om te vragen of er een storing was, en jawel: p2000 plat.

Zal de AC blij mee zijn als alle (aspirant) manschappen gaan bellen....


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #19 Gepost op: 6 april 2012, 10:51:47
Goeie vraag, ik heb het netwerk niet gebouwd, maar wat ik wel weet is dat er net als bij C2000 en GSM een centraal systeem is, waardoor alle masten in Nederland op hetzelfde moment, hetzelfde signaal uitzenden. Ook wordt de P2000-tijd (die de pagers kunnen gebruiken om de tijd bij te stellen) centraal gegenereerd. Als dat centrale systeem (vermoedelijk in Driebergen) plat ligt en er is geen goede backup (waar kennen we dat van), dan kan het wel eens knap lastig worden...

Dat is toch eigenlijk van de zotte dat er geen backup bestaat. Gelukkig hebben de regio's wel alternatieven, maar toch, zo'n belangrijk systeem hoort niet uit te vallen.