Vanacht ook wakker geworden van mijn pager die geen bereik meer had, maar om dan om 6.10uur
(op goede vrijdag en als je wekker om 7.30uur staat) een regionaal proefalarm over noord-holland noord te verzenden dat alles weer werkt vindt ik toch wat overdreven. Ik hoeft echt niet te weten als het weer werkt hoor, dat merk je wel als er weer een alarmering is.
Misschien is het voor de meldkamerorganisatie, de OVD's en andere piketdiensten wel handig om te weten, maar alarmeer die dan op een eigen code. Een vrijwilliger zal het mijn inziens aan zijn r... roesten of het weer werkt. Als de pager gaat is er een melding en als dat niet werkt gaat het via de communicator, je komt echt wel op de kazerne als er iets is.
Zo, ik ben mijn ergernis weer kwijt en hoop dat in het vervolg geen onzinnige meldingen meer worden verzonden zoals vanmorgen.
@RUIJ
Helemaal gelijk, de meldkamer heeft het in dit soort gevallen volgens mij retedruk met het op gang houden van alle processen en het schakelen naar noodscenario's. Als dan iedereen in het bezit van een pager gaat bellen dat hij geen bereik meer heeft, zit je daar echt niet op te wachten. Denk toch even na...