Hey hey,
Als laatste vind ik het gewicht van de ambu-man ook een probleem, zeker als je vaak de spullen in de auto naar de leslokaties moet meenemen. Een prestan weegt geloof ik maar 2,5 kilo!
Mijn ouders zijn allebei ERC instructor en heel de ratteplan, zowel in België als in Nederland.
Vanzelf sprekend liggen hier thuis dus enkele verschillende poppen.
Zo zijn ze in de tijd begonnen met de standaard "ANNE" van Leardal, mede door de lompe koffers waar deze in zitten werden deze na enkele jaren vervangen door de "LITTLE ANNE" in draagtasjes..
Deze brachten mee wat Golly jou ook al vertelde..
Kijk bij aankoop van de pop ook naar de kosten van de disposables, zoals de longen van de pop, dit kan op den duur zeer duur worden bij verantwoordelijk gebruik.
Ik vraag me af of een pop van 2.5 kilo wel een goed compressiegevoel biedt en niet zeer snel gaat dansen. We zien zelfs bij Anne dat ze door de chinlift gaat "migreren" over de grond en dan weegt Anne nog veel meer.
VEEL te licht, deze dansen over de vloer.. Daarnaast waren de tasjes van de Little anne's niet echt van degelijke qualiteit (lees: vooral de rits was rampzalig)
Na veel beurzen afstruimen toch maar 2 Ambu mannen gekocht, deze draaien nu al 8 jaar mee bij ons in de lessen..
+ punten:
Goede qualiteit pop
kunt er weldegelijk een chin-lift én jawtrust op uitvoeren
instelbare weerstand
in afwasmachine afwasbare maskers (daarnaast dienen ze ook steeds met alcohol ontsmet te worden)
niet al te dure longen
makkelijk te wisselen longen
ook zonder benen te gebruiken
makkelijk te vervoeren
- punten:
redelijk zwaar
2 delig (maar niet allebei noodzakelijk)
spiekschermpje (heb je in het echt ook niet, en de instructor wordt geacht te weten wat goed is *vind ik*)
Al bij al zeker geen slechte pop, uit onze collectie 2 Annies, 4 Little Annies, en inmiddels 8 Ambu mannen, vind ik ze zeker de beste..
op het werk, school en RK krijg ik vaker een bijscholing AED/Reanimatie op een Torso en met mijn "licht gespierde armpjes" duw ik er los doorheen.. (vaak zijn ze zelfs niet eens 6 cm dik, en zijn ze dus niet geschikt voor de nieuwe richtlijnen)
Ook wanneer je een AED opleiding gaat geven, zijn de Ambu mannen goed, op de torso's zijn de AED-pads vaak te groot.
Nou ja ik ken de andere alleen van zien en "eens gebruikt te hebben" dus heb natuurlijk een licht vooroordeel.