Alarmeren vrijwilligers

Auteur Topic: Alarmeren vrijwilligers  (gelezen 20056 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Rolf

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 8 mei 2005, 11:50:28
Eigenlijk logisch het P2000 systeem heeft duizende code's per regio zo veel dat bij de brandweer een ieder nog een persoonlijke code heeft naast zijn/haar blusgroep of funktie.

Bij een melding word door het systeem op steekwoorden en panden een inzet voorstel weg gezet naar de centralist bij een verzorgings huis word met meer materiaal/personeel uitgerukt dan een winkelpand na sluitings tijd.
De centralist kan door middel van extra groepen/personen binnen enkele seconden de groep gealarmeerder uitbrijden.
Als er middelbrand gegeven word en er een tweede Tank Auto Spuit (TAS) gealarmeerd word is het even een zaak van de burgemeeser aan kliken en deze gaat gelijk met de 2e TAS mee zo is ook de O&V Cö een kwestie van aankliken en verzenden, geen gedoe met verouderde telefoon lijsten etc.
Maar wat te denken van een vooralarm voor omliggende ziekenhuizen zodra het MMT & SIGMA opgeropen worden door de rampen staf te voorzien van een aantal pagers met een en de zelfde code kunnen ook deze paraat gezet worden zonder GSM's die uitstaan wegens vergadering of bezoekje aan het restaurant waar je niet zit te wachten op telefoon van iemand die een vraag heeft die makkelijk tot morgen kan wachten.
Het FLEX protocol waar P2000 mee werkt bied mogelijkheden die geen ander oproep systeem kan bieden enige nadeel het is (nog) niet van af een telefoon aan te roepen alleen via de centralist.

Maar het werkt als een zonnetje  ;D

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2005, 01:04:35
Hopelijk komt het allemaal goed. Gewoon een piepr meeslepen voor al uw diensten. :laugh:

Ik loopt nou met een maxer van GHOR en een pieper die nog op NAT1 zit voor de bedrijfshulpverlening (we zijn brandweerplichtig, moeten Ex semafoons hebben, een groot deel van de brandweer is ook lid van een gemeente brandweer en om niet helemaal omringt te worden met electronische toeters en bellen heeft het bedrijf voor NAT1 gekozen.)

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #32 Gepost op: 11 mei 2005, 22:43:53
Hopelijk komt het allemaal goed. Gewoon een piepr meeslepen voor al uw diensten. :laugh:

Ik loopt nou met een maxer van GHOR en een pieper die nog op NAT1 zit voor de bedrijfshulpverlening (we zijn brandweerplichtig, moeten Ex semafoons hebben, een groot deel van de brandweer is ook lid van een gemeente brandweer en om niet helemaal omringt te worden met electronische toeters en bellen heeft het bedrijf voor NAT1 gekozen.)  

Per 1 november 2005 stopt de kpn met
Nationaal 1 netwerk (frequentie 154,9875 MHz) en het Benelux netwerk ( 164,3500 MHz).
Een en ander is per brief aan de gebruikers medegedeelt.

Tevens is het te lezen op www.kpn.com.

Verder heeft KPN wel en alternatief wat betreft Ex semafoons. Alleen zijn deze dingen niet in het donker te lezen. Hebben geen verlichting !!

Sterkte en succes met de semafoons
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

kluivingh

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2005, 16:29:08
Ik vroeg mij af wat jullie gebruikten als alarmering van vrijwilligers voor bijvoorbeeld O&V en andere HV. En dan met name hoe de telefoonlijst/cirkel is opgesteld.

Even terug naar de discussie in plaats van dat gepiep...  ;D

In Delft is de afspraak dat één van de stafleden wordt gebeld door regio-coördinator O&V. Deze belt de stafleden (mobiel).
De vrijwilligers zijn ingedeeld in 5 groepen. Deze indeling is gebaseerd op postcode; 4 groepen binnen Delft en één groep buiten Delft.
De eerste van de groep belt alle vrijwilligers onder hem/haar op en geeft door waar verzameld wordt én of de vrijwilliger kan.
Als alle vrijwilligers onder hem gebeld zijn neemt hij op zijn beurt weer contact op met de staflid en geeft aan hoeveel vrijwilligers in zijn groep komen.

Omdat je de bovenste bereikbare lid binnen de groep belt, wordt in principe iedereen bereikt.

Aan piepers of andere alarmerings apparatuur doen wij niet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,

luukskuh

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 4 december 2005, 18:13:12
Bij ons is bij een oefening gebleken dat het heel moeilijk is om mensen te berijken, en stel je eens voor, bij een ramp is het mobiele netwerk het eerste wat plat ligt.....

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 6 december 2005, 18:41:10
Op marktplaats staan leuke semafoon tasjes te koop.
Rubriek telecommunicatie - semafoons

Afmeting 5" x 3 1/2" gesloten.  Met riem bevestigging.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #36 Gepost op: 6 december 2005, 19:55:10

Sterkte en succes met de semafoons

De BHD heeft op tijd 150 - 200 nieuwe swissphone DE516Ex semafoons op de nieuwe frequentie uit kunnen geven..
Het heeft wat gekost, maar dan heb je weer wat ......

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 6 december 2005, 21:45:25
Bij ons heeft het hoofd o&v een semafoon (nu nog kpn wordt ooit p2000)
Deze belt zelf de medewerkers af dit duurt misschien iets langer maar het gebeurt wel goed.

En bij de meeste hulpverleningen krijg je toch eerst vooralarm, je hebt dus dan tijd genoeg.
 ;)

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 9 december 2005, 00:26:27
Ik durf te stellen dat Nederland niet voor echte rampen klaar is. Welke O&V heeft er noodscenarios voorhanden bij totale blackout van energie, telefoon en GSM?

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 12 december 2005, 15:09:05
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat Nederland niet klaar is voor een ramp. Als die mensen van O&V écht zo hard nodig zijn op dat moment, dan sturen we toch een politieauto de straat op om ze te gaan halen / alarmeren?
Daarnaast vind ik eerlijk gezegd de O&V alarmering meer een taak van de gemeente. En inderaad, als er twee CAP-codes vrij zijn kun je er één gebruiken voor teamleider / staflid, en de andere voor de rest van de groep. Wie de pagers dan aanschaft.... Tja, officiëel is O&V nog een gemeentelijke taak, als ik me niet vergis, dus zouden dat moeten kunnen regelen....