GRIP 1 Grote brand (bibliotheek) Havenstraat - Erica 07-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (bibliotheek) Havenstraat - Erica 07-04-2012  (gelezen 9077 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 7 april 2012, 00:51:36
Dirk @fdirk
I posted a new photo to Facebook http://fb.me/1XfSioX0M

12:44 AM - 7 Apr 12 via Facebook
Samen sterk in de hulpverlening!


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 7 april 2012, 01:02:13
blijkbaar 'weet' zei meer?  ::)

Anja Westerhof ‏ @AnjaWesterhof1
KWAAD op diegene die de Bibliotheek van Erica in de brand hebben gestoken :wtf: Kunnen we fluiten naar de bieb. Die komt niet weer. GRRRRRRR
1:00 AM - 7 Apr 12 via web
Samen sterk in de hulpverlening!


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #23 Gepost op: 7 april 2012, 01:07:44
Misschien is zij eigenaar of aandeelhouder, en is dit gewoon een woede-tweet. Kan ook zijn dat ze denkt dat elke brand in een gebouw aangestoken is. We wachten af.


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #24 Gepost op: 7 april 2012, 01:15:37
Citaat van: @tiff1807
@tiff1807: @fdirk niet alleen internet.. Wij hebben ook geen tv meer.

Citaat van: @fdirk
@fdirk: @tiff1807 Ik denk dat het komt door dat kast dat naast de bieb staat (verdeelstation)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 7 april 2012, 02:04:20
Gerjan Heerspink ‏ @itsgerjan Close
Bieb in erica in de fik http://pic.twitter.com/uNAvH8JI

1:10 AM - 7 Apr 12 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #27 Gepost op: 7 april 2012, 09:15:13
Brand verwoest bibliotheek Erica
Laatste update:  7 april 2012 07:13

ERICA - De bibliotheek van het Drentse plaatsje Erica is in de nacht van vrijdag op zaterdag volledig verwoest door een brand. Dat meldt de politie.
De brand brak even na middernacht uit. Ondanks dat verschillende korpsen uit de regio hielpen met blussen, bleek het niet mogelijk om het pand te redden.
De oorzaak van de brand is nog niet bekend.

Een nabijgelegen wooncentrum voor ouderen moest vanwege de brand enige tijd worden geëvacueerd. De bewoners werden opgevangen in een nabijgelegen buurtcentrum. Burgemeester Bijl van de gemeente Emmen, waar Erica onder valt, kwam de getroffenen persoonlijk bezoeken.

http://www.nu.nl/binnenland/2782240/brand-verwoest-bibliotheek-erica.html


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #28 Gepost op: 7 april 2012, 11:05:22
Het valt me toch op dat Erica geen brandweerkazerne heeft. Het ligt in landelijk gebied, en de meeste plaatsen van rond de 5000 inwoners in landelijk gebied hebben wel een eigen brandweerkazerne. Dus het duurt al gauw 10 minuten voordat de eerste brandweerauto arriveert. In dit geval moest de eerste brandweerauto uit Klazienaveen komen en dat dorp ligt toch zeker op 5 kilometer afstand. In de tussentijd was het pand misschien al bijna tot de grond toe afgebrand.

Dus de vraag is nu stel dat Erica wel een eigen brandweerkazerne had gehad, had het pand dan misschien (deels) gered kunnen worden?


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #29 Gepost op: 7 april 2012, 11:10:08
Het valt me toch op dat Erica geen brandweerkazerne heeft. Het ligt in landelijk gebied, en de meeste plaatsen van rond de 5000 inwoners in landelijk gebied hebben wel een eigen brandweerkazerne. Dus het duurt al gauw 10 minuten voordat de eerste brandweerauto arriveert. In dit geval moest de eerste brandweerauto uit Klazienaveen komen en dat dorp ligt toch zeker op 5 kilometer afstand. In de tussentijd was het pand misschien al bijna tot de grond toe afgebrand.

Dus de vraag is nu stel dat Erica wel een eigen brandweerkazerne had gehad, had het pand dan misschien (deels) gered kunnen worden?

Dat hebben we hier ook. Midlum is een dorp aan Harlingen vast.. maar voordat de brandweer van Harlingen ter plaatse is, is het zo al 15 minuten later. Eerst moeten ze nog opkomen.
Harlingen, wereldstad! <3