2 juli 2005 Hulpverleningsdag Schouwen-Duiveland

Auteur Topic: 2 juli 2005 Hulpverleningsdag Schouwen-Duiveland  (gelezen 6624 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Gepost op: 7 februari 2005, 09:46:16
Brandweer houdt grootscheepse hulpverleningsdag

Esme Soesman, PZC

BURGH-HAAMSTEDE - De brandweer Schouwen-Duiveland houdt zaterdag 2 juli een grootscheepse hulpverleningsdag, gewijd aan het thema Benelux. Verschillende hulpverleningsinstanties geven demonstraties, waarbij het showelement niet geschuwd wordt. Het is voor het eerst dat een dergelijk grootscheeps hulpverleningsevenement op Schouwen-Duiveland wordt gehouden.

Politie, brandweer, ambulance, Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNRM) station Noordland, Strandreddingsbrigade, Rode Kruis en andere organisaties werken zij aan zij om een waar spektakel aan het publiek te kunnen presenteren. Vanwege het thema Benelux wordt zelfs medewerking verleend door hulpverleningsorganisaties uit België en Luxemburg.

Op twee verschillende locaties worden een dag lang demonstraties gegeven, waarbij alle disciplines vertegenwoordigd zullen zijn. Vooralsnog is het de bedoeling aan de slag te gaan op het terrein voor de brandweerkazerne van Burgh-Haamstede en op het havenplateau van Burghsluis.

De organisatie, die in handen is van de post Haamstede, is echter nog volop gaande. Bekeken wordt bijvoorbeeld nog of er een busdienst tussen deze twee locaties kan worden opgezet. Ook wat aantal deelnemers betreft is het programma nog niet definitief af. Zo wordt onder meer op dit moment nog met de luchtmacht gesproken.

Mede-organisator R. van de Werfhorst, officier gevaarlijke stoffen bij de blusgroep Haamstede en begeleider van de jeugdbrandweer Westerschouwen, liep al langer met de gedachte over een dergelijk evenement op Schouwen-Duiveland rond. Geïnspireerd door evenementen als de rampenbestrijdingsbeurs in Rosmalen, die aanmoedigden om zelf een groot festijn op poten te zetten. In september heeft de post Haamstede dit plan daadwerkelijk opgepakt.

Via een onlangs geopende website (www.hulpverleningsdag.nl) is de voortgang in de organisatie van de hulpverleningsdag nauwgezet te volgen.  ;)




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2005, 16:48:08
is gelinkt naar de kalender ;)


Corine

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2005, 16:09:45
Ik ga daar ook aanwezig zijn!  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2005, 18:26:28
Ik ga daar ook aanwezig zijn!  ;)

Dan is het zeker de moeite om die kant eens op te sukkelen..... 8) ;D ;D


Corine

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2005, 15:37:33
Dan is het zeker de moeite om die kant eens op te sukkelen..... 8) ;D ;D

Amaai, het enkelvoud van sukkelen is.... :-X  ;D

.......kunt ge niet beter gewoon de auto nemen Ronald?  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2005, 16:55:33
Amaai, het enkelvoud van sukkelen is.... :-X  ;D

.......kunt ge niet beter gewoon de auto nemen Ronald?  ;)


Was ik ook van plan Corine.... ;D ;D


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2005, 22:20:05
ik misschien ook is wel 3 uur rijden maargoed


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #7 Gepost op: 4 april 2005, 22:55:19
Vandaag vrije dag goedgekeurd van de baas, dus we zullen er ook gaan staan . . . .  ;)


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #8 Gepost op: 5 april 2005, 20:43:13
Ik ben er zeker bij. Ik ga samen met mijn vader want anders heb ik geen vervoer.
Groeten, Colin


zustertje20

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 9 april 2005, 16:24:52
Als het even meezit probeer ik ook aanwezig te zijn! :P