GRIP 1 Grote brand (schuur) Molenkampsweg - Brakel 07-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (schuur) Molenkampsweg - Brakel 07-04-2012  (gelezen 8546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 7 april 2012, 23:04:25
BRWGLD ‏ @BRWGLD
Grote brand Brakel betrof schuurtje met asbestplaten, grote schuur heeft ook vlam gevat, bewoners waren thuis en al snel in veiligheid.
7 april 12 om 22:47 via Twitter for iPhone
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 8 april 2012, 00:45:14
Politie GLZ ‏ @PolitieGLZ
Brand Brakel Molenkampseweg 25 in garage bij woning redelijk snel onder controle. Geen persoonlijke ongelukken. Woning geen schade.^fv
8 april 12 om 0:22 via Twitter for iPad
Samen sterk in de hulpverlening!


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #23 Gepost op: 8 april 2012, 01:03:01
Politie GLZ ‏ @PolitieGLZ
Brand Brakel Molenkampseweg 25 in garage bij woning redelijk snel onder controle. Geen persoonlijke ongelukken. Woning geen schade.^fv
8 april 12 om 0:22 via Twitter for iPad

Eind goed, al goed.

Als je alle berichten nog eens naleest in dit topic dan valt op dat er veel (onzin) berichten tussen staan die van twitter geplukt worden en nog niet eens de halve waarheid zijn. Een schadelijke invloed voor het forum (vind ik).
Misschien moet er toch maar eens nagedacht worden welke berichten er wel en niet geplaatst worden. Wat mij betreft alleen twitter berichten van officiële instanties zoals politie en brandweer.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
Reactie #24 Gepost op: 8 april 2012, 01:09:23
kunt u uw menig kracht bijzetten door middel van een specifiek voorbeeld?
Nu bent u feedback aan het geven waar een ieder niets mee kan.

en ik ben het met degene eens, niet alles hoeft waar te zijn wat op twitter staat.
Maar als iemand ter plaatse is en bijvoorbeeld een explosie ziet, mag/kan/moet het forum dit vermelden! (in mijn ogen)


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
Reactie #25 Gepost op: 8 april 2012, 01:18:16







skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #26 Gepost op: 8 april 2012, 01:19:22
kunt u uw menig kracht bijzetten door middel van een specifiek voorbeeld?
Nu bent u feedback aan het geven waar een ieder niets mee kan.

en ik ben het met degene eens, niet alles hoeft waar te zijn wat op twitter staat.
Maar als iemand ter plaatse is en bijvoorbeeld een explosie ziet, mag/kan/moet het forum dit vermelden! (in mijn ogen)

U hoeft geen u te zeggen hoor.  ;) Het mag hier gewoon met je, jouw en jij.  O0
Als voorbeeld staat er dat de brand overgeslagen is naar het woonhuis, dit is ontkracht door de politie.
Dit is geen twitterbericht maar wel een stukje geplukte informatie die dus niet waar blijkt te zijn.
Verder ben ik bang dat er ook geen overslag is geweest naar de plantenkassen.
Wel zal er mogelijk asbest vrijgekomen zijn getuige de berichten van officiële instanties. Ik merk vaker dat er twitter berichten overgenomen worden die nergens als waarheid bevestigd zijn. Dat schept een heel verkeerd beeld van de situatie ter plaatse.
Dat er mensen zijn die zich daaraan verheerlijken om dergelijke berichten de wereld in te helpen snap ik niet.
Welke lol kun je hieraan beleven? (behalve mensen ongerust te maken over de gevolgen)

Van de explosie kan ik niet veel over zeggen, misschien waren het autobanden of gasflessen. Elke explosie is nog niet rampzalig. Dus dat wil ik dan even in het midden laten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
Reactie #27 Gepost op: 8 april 2012, 01:48:18
ik ben het met je eens,
het stukje over woonhuis is volgens mij de lucht in geholpen door een of andere nieuwssite (zoals nu.nl en nos.nl).
Zelfs deze bekende site's publiceren berichten die onjuist zijn, veelal komt dit doordat zij zelf niet tp zijn maar wel zo snel mogelijk een artikel online willen hebben.

Ik was namelijk net na de eerste TS ter plaatse en er was dus geen sprake van dat het woonhuis in de brand stond, de kas erachter overigens wel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #28 Gepost op: 8 april 2012, 01:58:21
ik ben het met je eens,
het stukje over woonhuis is volgens mij de lucht in geholpen door een of andere nieuwssite (zoals nu.nl en nos.nl).
Zelfs deze bekende site's publiceren berichten die onjuist zijn, veelal komt dit doordat zij zelf niet tp zijn maar wel zo snel mogelijk een artikel online willen hebben.

Ik was namelijk net na de eerste TS ter plaatse en er was dus geen sprake van dat het woonhuis in de brand stond, de kas erachter overigens wel.

Daarom lijkt het mij voor de geloofwaardigheid van dit forum beter dat er met enige terughoudendheid hier zaken gepubliceerd worden. Ook van professionele nieuwsdiensten dus. (blijkt maar weer)

Vaak worden berichten ook hier geplaatst op het forum die de waarheid niet geheel bevatten. Sommige berichten zijn zelfs alleen op basis van P2000 geformuleerd. Iets wat volgens mij het slechtste is wat je kunt doen als nieuwsvoorziening.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #29 Gepost op: 8 april 2012, 13:22:02
Voertuigenlijsje Grote Brand + GRIP 1 Molenkamseweg Brakel

TS

TS 08-5131 Brakel
TS 08-5231 Gameren
TS 08-5531 Nederhemert
TS 08-5431 Maasdriel-west (WTS 1000)

DA+HW

HW 08-6651 Neerijen-Geldermalsen-Lingewaal-Bommelerwaard
DA 08-5091 DOVD Bommelerwaard
DB 08-9291 HOVD/ROGS Oost
DB 08-9391 HOVD/ROGS West
DA 08-802 OVD-G West (Gele tak)
DA 0315 PCC West
DA 0318 COPI West

HA+Bakken

HA 08-9583+ ABH 08-9083 Geldermalsen
HA 08-9587+ SBH 08-9463 Beesd
HA 08-9587+ COH 08-9392 Geldermalsen (HA van Beesd)
HA 08-9581+ DPU 08-9662 Maasdriel-west (WTS 1000)

Aanvulling+verbeteringen zijn welkom