GRIP 1 Grote brand (schuur) Molenkampsweg - Brakel 07-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (schuur) Molenkampsweg - Brakel 07-04-2012  (gelezen 8759 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 8 april 2012, 13:31:09
Daarom lijkt het mij voor de geloofwaardigheid van dit forum beter dat er met enige terughoudendheid hier zaken gepubliceerd worden. Ook van professionele nieuwsdiensten dus. (blijkt maar weer)

Vaak worden berichten ook hier geplaatst op het forum die de waarheid niet geheel bevatten. Sommige berichten zijn zelfs alleen op basis van P2000 geformuleerd. Iets wat volgens mij het slechtste is wat je kunt doen als nieuwsvoorziening.
Het is voor ons onbegonnen werk om alle twitterberichten te filteren op waarheidsgehalte, zeker als je bedenkt dat wij al erg veel berichten weghalen die echt onzin bevatten.
Twitter is gewoon erg snel, en bij grote incidenten zorgt twitter snel voor de eerste berichtgevingen, waar we anders uren op zouden moeten wachten.
Blijken achteraf twitterberichten niet te kloppen zullen wij er ook alles aan mee doen om de onwaarheden uit de lucht te halen, en te zorgen voor juiste berichtgevingen. ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #31 Gepost op: 8 april 2012, 15:18:25
Het is voor ons onbegonnen werk om alle twitterberichten te filteren op waarheidsgehalte, zeker als je bedenkt dat wij al erg veel berichten weghalen die echt onzin bevatten.
Twitter is gewoon erg snel, en bij grote incidenten zorgt twitter snel voor de eerste berichtgevingen, waar we anders uren op zouden moeten wachten.
Blijken achteraf twitterberichten niet te kloppen zullen wij er ook alles aan mee doen om de onwaarheden uit de lucht te halen, en te zorgen voor juiste berichtgevingen. ;)

Ik denk dat wij allen (als Leden) meer ons moeten beseffen dat er onwaarheden verteld worden in twitterberichten.
Niet alles zomaar over moeten nemen wat er via twitter verspreid wordt. Ik denk dat het de geloofwaardigheid ten goede komt en dat het voor het modteam ook een stuk werkverlichting teweeg brengt.
Maar goed, we dwalen af in dit topic naar een andere discussie. Wat mij betreft Back on Topic maar weer.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
Reactie #32 Gepost op: 8 april 2012, 19:29:06



Update met foto's van www.brandweerbrakel.tk (met toestemming)


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 9 april 2012, 01:33:05
Grote brand in schuur Brakel
Uploaded by TVGelderland on Apr 7, 2012
Grote brand in schuur Brake
Samen sterk in de hulpverlening!