De politie heli op twitter: @depolitieheli

Auteur Topic: De politie heli op twitter: @depolitieheli  (gelezen 12761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 24 november 2013, 15:24:07
Fotowedstrijd @DePolitieheli

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/24/fotowedstrijd--at-depolitieheli.html
Laatste update: 24-11-2013 | 12:50 Woordvoering: Landelijke eenheid

Schiphol-Oost - De 100.000ste volger van de @DePolitieheli wil de luchtvaartpolitie niet ongemerkt voorbij laten gaan. Wat moet je daarvoor doen? Maak in deze periode tot 2014 een foto van een politiehelikopter in actie. Deze verstuur je via Twitter naar @depolitieheli.

De winnaar krijgt o.a. een uitgebreide rondleiding bij de Luchtvaartpolitie op Schiphol. De politie, Landelijke Eenheid (LE), maakt een voorselectie en plaatst de foto’s op  Facebook.

De foto met de meeste likes levert de fotograaf de prijs op. Dus roep je (social media) omgeving op om op je foto te stemmen en wie weet kan je een politieheli van dichtbij bekijken!

De voorwaarden
je bent volger van @depolitieheli (aanmelden kan ook nu nog);
de LE neemt alleen foto’s in behandeling via Twitter. De actie is tenslotte om de 100.000e volger te vieren;
de foto van een politieheli moet aantoonbaar zijn gemaakt na de aanmelding van de 100.000ste volger;
Vermeld in je tweet locatie, datum en tijdstip waar de politieheli vloog
je verstoort het werk van de politie(heli) uiteraard niet bij het maken van je foto;
politiemedewerkers zijn uitgesloten van deelname;
er vindt een voorselectie plaats door de LE;
de LE kan de foto rechtenvrij gebruiken;
over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd;
win je de rondleiding, dan ga je ermee akkoord dat de LE je (laat) fotograferen of filmen en deze opnamen kan (laten) verspreiden;
Als winnaar stem je in met een mogelijk veiligheidsonderzoek in verband met je bezoek aan de politielocatie op Schiphol-Oost.

@DePolitieheli
Sinds dinsdag 11 april 2012 maakt de politieheli dagelijks gebruik van het twitteraccount @DePolitieheli onder het motto ‘zo open als het kan, zo gesloten als het moet’. Flight Dispatch op Schiphol-Oost verzorgt de dag, dagelijkse tweets en retweets. Antwoorden op vragen door volgers komen van de afdeling communicatie te Driebergen. Achteraf vindt monitoring plaats van de meest gestelde vragen en deze volgers krijgen antwoord. Persberichten en andere nieuwsfeiten over de politieheli worden actief via het twitteraccount onder de aandacht gebracht. @DePolitieheli merkt dat de volgers daar waardering voor hebben.
Samen sterk in de hulpverlening!


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #21 Gepost op: 25 november 2013, 01:10:13
Op zich een hele mooie actie, alleen jammer dat de volgers uit Zuid Nederland waarschijnlijk nooit een foto zullen kunnen nemen en dus buiten de boot vallen (tenzij ze er speciaal voor naar het noorden reizen).
O.a. in Brabant en Limburg zie je deze heli's helaas zelden tot nooit vliegen... (ofschoon er toch al ruim 3 jaar sprake is van stationering op Maastricht Airport)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #22 Gepost op: 25 november 2013, 12:01:51
Citaat van: Tony-cc link=msg=1222773 date=1385338213
Op zich een hele mooie actie, alleen jammer dat de volgers uit Zuid Nederland waarschijnlijk nooit een foto zullen kunnen nemen en dus buiten de boot vallen (tenzij ze er speciaal voor naar het noorden reizen).
O.a. in Brabant en Limburg zie je deze heli's helaas zelden tot nooit vliegen... (ofschoon er toch al ruim 3 jaar sprake is van stationering op Maastricht Airport)

Waar komt jouw info vandaan dat er een politieheli in Maastricht staat? Dit is nieuw voor mij.
Er zijn -naast Schiphol- wel heli's gestationeerd op Vliegbasis Volkel en op Teuge.
Senior GGP / Oost-Brabant


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #23 Gepost op: 25 november 2013, 19:50:51
Citaat van: Nick link=msg=1222819 date=1385377311
Waar komt jouw info vandaan dat er een politieheli in Maastricht staat? Dit is nieuw voor mij.
Er zijn -naast Schiphol- wel heli's gestationeerd op Vliegbasis Volkel en op Teuge.
Misschien iets onduidelijk geschreven, ik bedoelde te zeggen dat er al ruim 3 jaar sprake is dat er ook op Maastricht Airport een stationering plaats zou gaan vinden (wat dus niet het geval is).
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #24 Gepost op: 25 november 2013, 20:27:51
Citaat van: Tony-cc link=msg=1222949 date=1385405451
Misschien iets onduidelijk geschreven, ik bedoelde te zeggen dat er al ruim 3 jaar sprake is dat er ook op Maastricht Airport een stationering plaats zou gaan vinden (wat dus niet het geval is).

Dat haalde ik er inderdaad niet uit. Duidelijk nu :)
Senior GGP / Oost-Brabant