In de weken die daarna kwamen bleef het klachten regenen. Van de betrokkenen en van hun ouders. Het geweld dat de politie gebruikt had was buitensporig, kon niet en we leefden in een politiestaat. Zelfs de verdachte die aangehouden was en zich hevig verzet had vond het niet normaal dat hij aangehouden was en al helemaal niet dat er geweld werd gebruikt terwijl hij zelf verklaarde niet mee te willen gaan.
Dit soort dingen vind ik inderdaad bijzonder triest. Klagen als je iets hebt uitgespookt dat niet mag en je aangepakt bent. Met name van de ouders. Hoe opvoedkundig zijn die ouders als ze daarover komen klagen? Hun kind doet nooit wat *ahum*. Sorry....ik ben ouder en ik hoef ook geen politiestaat, maar als je als ouder niet wil/kan zien dat je schatje te ver gaat dan werk je langzamerhand naar een politiestaat toe.
Als mijn kinderen (of wij als ouders) een bekeuring krijgen, zullen ze hem hebben verdiend.
In mijn (als 'normale' burger zijnde) opinie is de maatschappij niet alleen verhard, maar gelooft men ook niet meer in sociale controle. Durft men niets te zeggen als er dingen plaats vinden die niet kunnen. Ik denk niet dat de politie meer ballen moet hebben, maar de ballen misschien wel wat vaker zou mogen gebruiken. Men wil wel, maar men mag niet, want de hele gemeenschap valt er weer over als er een incident is waarbij politie harder optreedt.
Ach, wij wachten we hier met spanning de resultaten van deel B af
Hier is in ieder geval nog iemand bij ons thuis die wel bij de politie wil.