Alleen als je te laat terplaatse statust ben je voor de RAC gewoon onderweg. Hoe langer die rijtijd duurt, des te kleiner zal je uitrukgebied gaan worden, immers je bent dan niet binnen de gestelde tijd terplaatse.
Ben ik wel met je eens, maar er zijn zat gevallen waarbij je niet altijd op tijd ter plaatse kunt zijn. Je moet zoeken, omrijden, verkeerd/onduidelijk adres, etc. Voor zover ik weet wordt de KVT onder andere ingedeeld op basis van de opkomst(uitruk)tijd, een tijd die met name bij beroeps/vrijwilligers nogal verschilt, maar ook per kazerne kan verschillen. Je kunt een KVT niet vullen op basis van "ter plaatse plotting". Dat wordt natte vingerwerk, er zullen te weinig lokaties bekend zijn waar incidenten zijn geweest, extremen (te beargumenteren lange aanrijtijden) kunnen de statistieken verzieken, etc. Men werkt met rekenmodellen waarbij bekend is wat de maximumsnelheid is op de wegen (ongeacht of men sneller kan/mag rijden met blauw-blauw), of er doorsteekjes zijn die de hulpdiensten kunnen gebruiken (busbanen, bussluizen, etc). Op basis daarvan wordt, in combinatie met de opkomsttijd, berekend binnen welke vakken een voertuig als 1e ter plaatse kan zijn en dit kan uiteraard wijzigen indien de infrastructuur -al dan niet tijdelijk- wijzigt.