Grote brand Sea Way Chemical Processing Vlissingen Oost (grip 1)

Auteur Topic: Grote brand Sea Way Chemical Processing Vlissingen Oost (grip 1)  (gelezen 10465 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #30 Gepost op: 7 februari 2005, 20:41:04
Helemaal niks alleen dat je moet komen voor een inzet.
Wij krijgen ook alleen de oproep en geen tekst omtrent de melding.
Wat wel jammer is overigens.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #31 Gepost op: 7 februari 2005, 20:45:35
Citaat
....Wat wel jammer is overigens.

Waarom vind je dat jammer ?
Ik ken brandweermensen die niet komen als het niet spectaculair genoeg is (containerbrand) dat voorkom je op deze manier en je kunt toch niets doen met de informatie omtrent het ongeval.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #32 Gepost op: 7 februari 2005, 20:51:43
Die ene keer per jaar dat de pieper gaat kom je toch zeker. Ik vind het wel prettig om te weten of je rijdt voor een inzet met daadwerkelijke gewonden of dat het een preventieve inzet is zoals jullie hadden.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #33 Gepost op: 7 februari 2005, 20:54:26
Wat een dag, wat een dag. Ik zal het vertellen. Was ik op het werk, belde er iemand om 1400 uur waar er brand was. Heb ik gebeld met een paar mensen, toen hoorde ik dat er brand was in Vlissingen-Oost, het havengebied. Luisterde ik naar het nieuws, hoorde ik dat er een grote brand was in een chemisch bedrijf. Ik heb toen m’n SIGMA pieper uit m’n jas gepakt (vvorgevoel), en wat denk je: om 1520 uur ging ‘tie af. Ik rende naar het kantoor, zei tegen m’n collega dat m’n pieper was afgegaan en of ik weg mocht. En dat mocht. Naar huis gebeld dat ik er aan kwam, dus gelijk m’n tas neergegooid en doorgerend naar mijn auto, om 1530 uur was ik op de ambulancepost en toen we compleet waren, moesten we eerst stand-by blijven staan. Daarna moesten we bij restaurant Landlust, dichter bij het incident stand-by gaan staan. Toen we daar waren, mochten we na een half uurtje doorrijden naar het incident. Er was een zeer grote brand en er bestond gevaar dat enkele tanks zouden ontploffen, wat in een straal van 80 mtr alles zou wegvegen. Het viel mee, daar hebben we 45 minuten gestaan en toen mochten we alweer weg. Maar het was toch leuk, m’n eerste inzet! Tof man! En adrenaline…  ;)

Dus dat was wel weer geslaagd… ;D

Enne, Jacques was onze chauffeur, nou, je bent geslaagd hoor! ;)

Christian


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #34 Gepost op: 7 februari 2005, 20:57:26
Treffen jullie het beter als wij. Wij mochten nieuwjaarsnacht halverwege terugkeren.  :'(


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #35 Gepost op: 7 februari 2005, 20:59:23
Enne, Jacques was onze chauffeur, nou, je bent geslaagd hoor! ;)
Omdat ik goed gereden heb of omdat je de radio en het zwaailicht mocht bedienen ?  ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #36 Gepost op: 7 februari 2005, 20:59:41
Ik heb toen m’n SIGMA pieper uit m’n jas gepakt (vvorgevoel)

Is die niet altijd standby aan je broekriem dan? :o
Ik vertrouw niet op mijn voorgevoel. Stel dat ik het een keer mis heb.  ;)


Omdat ik goed gereden heb of omdat je de radio en het zwaailicht mocht bedienen ? ;D
Bij een uitruk zetten wij de radio uit en de mobilofoon aan.  ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #37 Gepost op: 7 februari 2005, 21:02:09
Is die niet altijd standby aan je broekriem dan? :o
Ik vertrouw niet op mijn voorgevoel. Stel dat ik het een keer mis heb.  ;)

Tijdens m'n stage zit 'ie in m'n vest die ophangt. Wat vervelend als mensen er letsel door oplopen. En ik hoor 'm wel piepen, door de hele afdeling... Normaal hangt 'ie ook gewoon aan m'n broek, altijd, dus ja.

Christian


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #38 Gepost op: 7 februari 2005, 21:03:26
Omdat ik goed gereden heb of omdat je de radio en het zwaailicht mocht bedienen ?  ;D

Nou, ik heb maar een paar keer met de CPA (Peter! ;)) gepraat. En ik heb alleen het zwaailicht uitgezet, omdat de anderen het ook deden ik niet wilde dat de chauff en coördinator in de problemen zouden komen. Wat ben ik toch lief... :-* ;D

Christian


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #39 Gepost op: 7 februari 2005, 21:04:55
Nou bedankt dan toch !
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources