Grote brand Sea Way Chemical Processing Vlissingen Oost (grip 1)

Auteur Topic: Grote brand Sea Way Chemical Processing Vlissingen Oost (grip 1)  (gelezen 10463 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #60 Gepost op: 9 februari 2005, 18:51:53
ik wist niet dat brw borsele ook een CAFS had :P, zag het pas op die foto dat er een ander roepnummer ston :P

Het is Borssele, dit is het dorp. Borsele met dus 1 s is de gemeente.
En de 4760 stond ook bij deze brand, wellicht was er een afspraak dat ze weg zouden rijden als er een alarm was. Bij andere brandmeldingen zoals en woningbrand in het dorp, rijd de 4760 ook altijd mee, zo zijn ze bij een een uitruk snel inzetbaar.

Christian


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #61 Gepost op: 9 februari 2005, 19:08:27
Er stond gewoon heer erg veel, misschien wel een beetje te veel .... Ik begrijp ook niet waarom de brandweer van "hoechst" het niet geblust heeft, nu gebeurde dat pas rijkelijk laat door door de brandweer van Total met een P250 (van Hoechst zelf).

Het blussen zelf was schijnbaar een fluitje van een cent, misschien heeft het opzetten van het hele koelcircus incl dompelpomp etc veel tijd gekost ?
Maar het is wel leerzaam, met afgaand tij ligt op een gegeven moment je korf lucht te happen :-)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #62 Gepost op: 9 februari 2005, 19:14:18
Het is Borssele, dit is het dorp. Borsele met dus 1 s is de gemeente.
En de 4760 stond ook bij deze brand, wellicht was er een afspraak dat ze weg zouden rijden als er een alarm was. Bij andere brandmeldingen zoals en woningbrand in het dorp, rijd de 4760 ook altijd mee, zo zijn ze bij een een uitruk snel inzetbaar.

Christian

rijd die altijd meej jah??  :o
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #63 Gepost op: 9 februari 2005, 21:14:47
Er stond gewoon heer erg veel, misschien wel een beetje te veel .... Ik begrijp ook niet waarom de brandweer van "hoechst" het niet geblust heeft, nu gebeurde dat pas rijkelijk laat door door de brandweer van Total met een P250 (van Hoechst zelf).

Op de foto's op hvzeeland.nl zie ik toch wel degelijk de SB van de bedrijfsbrandweer Industrial Parc Vlissingen (voorheen Hoechst) staan. IPV is het facilitair bedrijf. In feite is het een soort industriepark waarvan diverse chemische bedrijven gebruik van maken. IPV biedt facilitaire diensten, waaronder brandweer en beveiliging.

Gr
Erik


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #64 Gepost op: 9 februari 2005, 21:31:52
ik zie de SB van Total (ook) staan hoor, sterker nog ik stond er naast
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #65 Gepost op: 9 februari 2005, 21:34:33
Ja, die zie ik ook.
Maar ik reageerde op het feit dat jij meldde dat de brandweer van IPV/Hoechst zelf niet geblust heeft.
Op de foto's kan je zien dat ook het kanon op de SB van IPV/Hoechst ingezet is, net als die van de SB van Total en de CAFS van Borssele.

Gr
Erik


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #66 Gepost op: 9 februari 2005, 21:39:34
ok duidelijk, de totalcrew heeft de binnenaanval uitgevoerd, omdat een buitenaanval met water geen zin had, je hebt  brandende druipende vloeistof, bovendien zijn de vaten afgeschermd door de gebouw beplating.
het water is ter koeling van de tanks om een bleve te voorkomen, blussen lukt(e) zo niet.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #67 Gepost op: 9 februari 2005, 21:51:19
Dan is het verhaal duidelijk :-)

Aan de manier waarop de inzet verlopen is en het tijdstip van de binnenaanval zullen ongetwijfeld goede argumenten en afwegingen ten grondslag liggen, ga daar maar vanuit.
Zeker bij dit soort branden moet je niet als een kip zonder kop gaan blussen. Tijd en snelheid kunnen in dit soort gevallen minder belangrijk zijn dan het beheersbaar en stabiel houden van de situatie.

Maar eigenlijk kan niemand daar exact inzicht in hebben zolang je geen deel uit hebt gemaakt van het CTPI of hebt meegelopen met de (H)OVD brandweer.

Gr
Erik


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #68 Gepost op: 9 februari 2005, 21:59:52
Mee eens hoor.....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources