Dit geldt voor brandwondencentra, ziekenhuizen, verpleeghuizen (vooral daar!!!)... En zolang we minister Hoogervorst hebben, blijft dat tekort er ook. Die man is een rekenkundig wonder, weet precies hoe hij z'n budget niet overschrijdt... En houdt er totaal geen rekening mee wat de zorg in Nederland inhoudt. Op zorg kun je niet bezuinigen, die wordt alleen maar duurder...
Ook leuk verhaal: Huisartsen. Ik ken een huisarts, die moest efficienter gaan werken van de regering. Hij heeft er alles aan gedaan om zn praktijk zo efficient mogelijk te laten lopen (lees: duizenden euro's geinvesteerd), en als dank: Krijgt hij 8% minder geld. Efficiency-korting heet dat dan. Je werkt zo efficient, dat geld heb je niet meer nodig... Right!
En dan het lumineuze idee om de praktijken met 30% capaciteit uit te breiden, en de huisartsen er minder geld voor te geven... En als de huisartsen dan eindelijk protesteren, en drieduizend handtekeningen inleveren, noemt Hoogervorst dit... "een beetje ruis".
Ik kan zo nog een uur doorgaan, maar dat zal ik jullie besparen, het lijkt me wel duidelijk zo. Zucht.